Publicerat December 17, 201114 yr jag håller på att sätta ihop några byggsatser med ihjälfällan och funderar på nån slags ytbehandling på dom. fick inte tag på den svarta tåliga plywooden i 7mm utan det fick bli en trären.. gör man dumt i att tjära dom tror ni? jag vill ju inte göra bort mig så att dom inte fångar mink på åratal. att olja dom är ju oxå ett alternativ men fördelen med tjära är att dom inte lyser så hårt i ögona på folk som tycker att mina fällor ska bli en båt... tips?
Publicerat December 29, 201114 yr Författare uppar här lite. i svensk jakt så målade dom mårdfällor med nötblod, kanske kan vara något att testa?
Publicerat December 29, 201114 yr uppar här lite. i svensk jakt så målade dom mårdfällor med nötblod, kanske kan vara något att testa? Sälolja kan va ett alternativ kan jag tro, inpregnerar och luktar lite samtidigt.
Publicerat December 29, 201114 yr uppar här lite. i svensk jakt så målade dom mårdfällor med nötblod, kanske kan vara något att testa? Det funkar bra på mina tunnelfällor stryker dom två ggr in och ut vändigt. Fast det går ju åt ca 6 liter. Men det blir inte mycket till ytbehandling så som olja el tjära. Har ju plåt tak på fällorna
Publicerat December 29, 201114 yr Mörkbrun bets å 2 lager båtlack, blir blank tyvärr men väldigt tålig