Publicerat December 17, 201114 yr Jag undrar om det är någon som vet hur man går tillväga för att kombinera vandring och jakt. Om ni sett Lars Monsen så hade han med sig bössan under en långvandring i norra Sverige. Jag skulle vilja göra något liknande. Har ej tillgång till egen mark.
Publicerat December 17, 201114 yr Någon annan mer sakkunnig får komma med mer detaljer men jag tror man kan lösa dagkort för jakt i fjälltrakten på statens eller privatmark.
Publicerat December 17, 201114 yr Håller du dig ovanför odlingsgränsen så går det nog. Dock kostar jaktkortet 250-300/dygn men det är ju inte så farligt ändå. Med tält på ryggen får du 10 dagars underbar semester för 3000+ resa och mat.
Publicerat December 18, 201114 yr Dagskortet kostar i år här i Norrbotten 250 kr/dygn, man får boka högst 5 dagar i följd och högst 5 dagar i förväg. Sedan kan områden vara avlysta och på en del gäller andra restriktioner. Så det är väl runt det man skulle få planera en vandringsjakt ovan odlingsgränsen.