Publicerat December 18, 201114 yr Forumet kommer att uppgraderas till v3.2 inom kort och det kommer att innebära en kortare driftstörning samt felaktiga färger osv när det startar igen. Vi kommer att fixa färgerna osv inom kort men det är ett nödvändigt ont om vi inte skall vara off-line under ett dygn eller mer... Sen har vi en helt ny plattform med betydligt mer kräm än vi hade innan! Detta är det andra plattformsbytet i år! (vi har växt så mycket ) Mvh, Jens och Niclas
Publicerat December 18, 201114 yr Författare Nu är forumet uppgraderat och som ni ser är det lite småsaker kvar att fixa men det håller vi på med för tillfället. Med andra ord, leta inga buggar nu innan vi har sagt att vi är klara
Publicerat December 18, 201114 yr Författare Det mesta är på plats nu men Niclas håller fortfarande på med forumets config medans jag har skrivit om vår template och har börjat porta våra unika funktioner... (anti-spam filter etc...) Dock börjar nu forumet bli körbart så det skall nog funka bra för er samtidigt som vi rattar på några timmar till
Publicerat December 18, 201114 yr Det mesta är på plats nu men Niclas håller fortfarande på med forumets config medans jag har skrivit om vår template och har börjat porta våra unika funktioner... (anti-spam filter etc...) Dock börjar nu forumet bli körbart så det skall nog funka bra för er samtidigt som vi rattar på några timmar till Jag har en fråga till er: Varför skiljer det i antalet inlägg mellan min profilsida http://www.jaktsidan.se/ipb/user/144-lsjonsson/ och framsidan när man har besvarat ett inlägg? Jag bara undrar.
Publicerat December 18, 201114 yr Nu är forumet uppgraderat och som ni ser är det lite småsaker kvar att fixa men det håller vi på med för tillfället. Med andra ord, leta inga buggar nu innan vi har sagt att vi är klara
Publicerat December 18, 201114 yr Författare Jag har en fråga till er: Varför skiljer det i antalet inlägg mellan min profilsida http://www.jaktsidan.../144-lsjonsson/ och framsidan när man har besvarat ett inlägg? Jag bara undrar. Så har det alltid varit. 1: Inte alla areor räknar inlägg. 2: raderade inlägg kan ta en stund innan de slår igenom. (en del trådar raderas och då drar det ner en användares totala inlägg) Men som jansson67 snällt påpekade, leta inga buggar innan vi har sagt att vi är klara!
Publicerat December 18, 201114 yr Riktigt nice tycker jag forumet blev nu när ni har uppdaterat det Om det här är rätt tråd att skriva det
Publicerat December 18, 201114 yr Så har det alltid varit. 1: Inte alla areor räknar inlägg. 2: raderade inlägg kan ta en stund innan de slår igenom. (en del trådar raderas och då drar det ner en användares totala inlägg) Men som jansson67 snällt påpekade, leta inga buggar innan vi har sagt att vi är klara! Ok! Nej, det ska jag inte göra! Jag har problem med kulvapentråden " en ny älgvältare" Jag kom inte åt att skriva något svar där nyss.
Publicerat December 18, 201114 yr Snyggt jobbat ni som grejjar under huven Upplever att forumet "går" lite fortare! Eller är jag ute och cyklar?
Publicerat December 18, 201114 yr Författare Nu tar vi en paus med skruvandet i kväll. Niclas har gjort ett hästjobb med att uppgradera forumet till v3.2 samt gjort majoriteten av konfigureringen till forumet medans jag har suttit och migrerat för hand all custom kod som vi har på jaktsidan. Majoriteten har gått på räls men i sedvanlig ordning så var det en del saker som jävlades... All optimering är ännu inte färdig men nu skall det både gå fortare och stabilare och denna plattformen kommer att räcka ett bra tag! (just nu ligger vi på 10% kapacitet ) Nu har vi banat vägen för ett modernare forum, portal och plattform i sann 2.0-anda och nu kan vi blicka framåt! God Jul eller något i den stilen!
Publicerat December 18, 201114 yr dum fråga men kommer man kunna hoppa direkt till senast lästa inlägg i en tråd igen sen när allt är klart ??
Publicerat December 18, 201114 yr Författare dum fråga men kommer man kunna hoppa direkt till senast lästa inlägg i en tråd igen sen när allt är klart ?? Den funktionen vill ändå ingen ha... ...NOT! Jag håller på att fixa det för tillfället eftersom det är ordentligt irriterande men kan inte lova att jag hinner i kväll... Börjar jobba om typ 6 timmar... ZZZzzzz.............
Publicerat December 19, 201114 yr Hmm nu måste man ju lära sig nått nytt igen då Detta blir nog bra bra jobbat
Publicerat December 20, 201114 yr Jag gillar det jag sett ännu så länge. Uppskattar skarpt att länkarna i signaturen blivit klickbara! Tummen upp!
Publicerat December 20, 201114 yr Gillar att det poppar upp en liten inforuta om någon annan postar ett svar i en tråd där jag håller på och skriver. Samt att rutan försvinner rätt fort.
Publicerat December 20, 201114 yr Författare Gillar att det poppar upp en liten inforuta om någon annan postar ett svar i en tråd där jag håller på och skriver. Samt att rutan försvinner rätt fort. Vi har en hel del AJAX komponenter nu som gör det trevligare för användarna. (dvs realtidsuppdatering på sidan man besöker) Dock kan det bli liiiiiiite segare om man sitter på en riktigt gammal dator med dålig uppkoppling men det har inte majoriteten.
Publicerat December 20, 201114 yr Författare dum fråga men kommer man kunna hoppa direkt till senast lästa inlägg i en tråd igen sen när allt är klart ?? Nu kan man det! Jag fick skriva om en del templates för detta... Vet inte om de har plockat bort den funktionen eller ej men jag har kodat lite och nu funkar det både efter en sökning och när man går in i tavlorna manuellt. Håll till godo!
Publicerat December 20, 201114 yr Nu kan man det! Jag fick skriva om en del templates för detta... Vet inte om de har plockat bort den funktionen eller ej men jag har kodat lite och nu funkar det både efter en sökning och när man går in i tavlorna manuellt. Håll till godo! tack så mycket ursäkta om jag var till besvär
Publicerat December 20, 201114 yr Författare tack så mycket ursäkta om jag var till besvär Absolut inte! Du var inte ensam om att sakna den funktionen kan jag lova (undertecknad inkluderad!) Jag trodde att det bara var en inställning eller cache problem men så enkelt visade det sig att det inte var...
Publicerat December 21, 201114 yr När jag markerar visa nyt inehåll så får jag som svar att det inte finns något nytt innehålla att visa. Lite jobbigt att leta igenom varje tråd efter vad som är nytt sen man var inne sist. Lasse
Publicerat December 21, 201114 yr Författare När jag markerar visa nyt inehåll så får jag som svar att det inte finns något nytt innehålla att visa. Lite jobbigt att leta igenom varje tråd efter vad som är nytt sen man var inne sist. Lasse Lite acceptans får man ha att ett byte av mjukvaran inte alltid klarar av att mappa den gamla indexen av trådarna. Nästa gång du loggar in kommer det att funka (dvs deltat mellan i dag och nästa gång), annars har du inte cookies påslaget i din dator.
Publicerat December 21, 201114 yr Lite acceptans får man ha att ett byte av mjukvaran inte alltid klarar av att mappa den gamla indexen av trådarna. Nästa gång du loggar in kommer det att funka (dvs deltat mellan i dag och nästa gång), annars har du inte cookies påslaget i din dator. Och var hittar jag en sådan cookies. Lasse