Publicerat December 20, 201114 yr Tjoflöjt. Kom på att jag har ju faktiskt knåpat ihop en kniv en gång i tiden, skulle tro att det är omkring 15 år sen, dvs jag var lika gammal som det var längsen Hur som helst, jag har gjort det mesta själv och valt material etc men självklart hade jag lite hjälp också. Skaftet är en jävla massa småbitar med björknäver som hålls samman av masurbjörk om jag inte minns galet. Tanken med nävern var att greppet skulle bibehållas även om det blev nedblodat vid passning av vilt (jäpp, jag visste vad den skulle användas till i skogen). Är själv rätt nöjd med den
Publicerat December 20, 201114 yr Och det syns att den är använd! Det är bra. En kniv som inte används och aldrig har använts är helt värdelös oavsett hur snygg den är! Tycker jag.
Publicerat December 20, 201114 yr nice knif... bruksstil på den, förmodar att den har använts en del också?! /Christian
Publicerat December 20, 201114 yr Författare Mjo, den är väl rätt väl använd. Tyvärr så är den inte lika mycket med nuförtiden, men den kanske ska få sig en liten renässans?