Publicerat December 20, 201114 yr Tja, Som rubrik avslöjar önskar jag lite recensioner om Icom Prohunt F34BTi och användande av blåtands headset. Det man kan läsa om på nätet verkar ju lovande men jag skulle helst vilja höra lite från ngn som använder denna själva och INTE är säljare Tacksam för alla svar.... /Fredric
Publicerat December 22, 201114 yr Generellt så är hela konceptet med trådlös streaming av realtids data över Bluetooth riktigt korkad och det var inte vad det var tänkt till från början... (jag var med från början) En kabel är bra mycket mer driftsäker än en radioförbindelse på "public service" spektrat (2.3-2.4 GHz) där allt möjligt skit sänder... Jag ger tummen ner för konceptet men tummen upp för radion eftersom ICOM F34 är den klart bästa radion jag någontin har testat!
Publicerat December 22, 201114 yr hittills så har jag inte haft problem med streaming mellan min telefon och hörselskydden med bluetooth inga störningar eller nått sånt dock så är det ljudböcker bara men inte riktigt med på vad som kan störa ? eller det kanske är mer skyddat ?
Publicerat December 23, 201114 yr För det första så är protokollet gjort för pakethantering, dvs data. Streaming förutsätter att alla paketen kommer fram i rätt ordning, det gör inte det gamla X.25 protokollet. I dag så har vi bättre skärmade komponenter men äldre utrustning som använder detta frekvensbandet kan slaska ordentligt.. Magnatronen i en microvågsugn t ex jobbar på 2.3-2.4GHz bandet och släcker lätt Bluetooth. Många hemnätverk, trådlösa telefoner, allehanda elektronik och diverse använder alltså detta frekvensband och det kan lätt bli trångt. MEN, det bästa stället att använda Bluetooth på är ju mitt inne i skogen eftersom det är minst störningar där så det kanske har blivit bättre... Jag har haft massor av problem med trådlösa konsumentprodukter, kanske för att jag hoppade på tåget tidigt, men alla tekniker har sina fördelar och backdelar....
Publicerat December 25, 201114 yr Författare Ok, ja de är ju nackdelarna. Får testa helt enkelt och så länge det finns kabelkontakt kan man ju alltid backa till det som plan B. Fördelen so Jag också ser är att man på pass där det behövs montera skogsantenn och placera radion högt......utanför kabelns räckvidd för bästa signal. Tack för era svar och god jul på er !!!