Publicerat December 21, 201114 yr 7 000kr för ett nytt Apel vridmontage och ringar till 2 kikare (2 extension) monterat och inskjutet(grovt)!
Publicerat December 21, 201114 yr OM det är för baser och två omgångar ringar, inpassning och kontroll, på ett vapen som tidigare inte har vridmontage så anser jag nog att det är det, materialet som sådant kostnar ju säkert 4-4 500 kr, för mig är det snarare frågan om vem som gör jobbet än en fråga om det är dyrt eller inte. Görs arbetet "billigt" o "bra" kan det vara pengar i sjön. Då det inte anges vem smeden är så blir det mer en fråga om ditt omdöme/uppfattning om smeden mer än något annat. Just det, hakmontage från scratch och till klart kostar mellan 15 tk för en omgång optik till 25 för två omgångar, det var vad jag betalade senast för att få det arbetet gjort på min drilling. /Christian
Publicerat December 21, 201114 yr Författare Att det är en vapensmed på Vapensmedjan i Oskarström, är allt jag vet!
Publicerat December 21, 201114 yr Jo men de skall nog vara kunniga nog. Om jag hade en pang som jag verkligen gillade skulle jag nog överväga att göra den insatsen, har ni talat om hur mycket/högt vridet bygger? /Christian
Publicerat December 22, 201114 yr Författare Den ena kikaren har ett 58 objektiv och det andra ett 42. Jag har funderat och åter funderat och kommit fram till att jag behåller 58 an, även om jag inte kan utnyttja den fullt ut! Annars hade jag tänkt byta ut den till en Meopta Artemis 3-12x50 belyst, men då skenar kostnaden ytterligare. Nästa jag tänkte på är att jag köper en beg. studsare (Tikka, Sako) och behåller de fasta fästena.. För 7 000 kr får jag en bra studsare om jag bara letar! Den jag har nu är en Tikka 30-06 m65 som skjuter som en gud... Sätter lätt skotten i en klisterlapp på 100 m!
Publicerat December 22, 201114 yr Tore på vapensmedjan har ett gediget antal års erfarenhet av apel så där kan du känna dig trygg. Det blir inte jag som lägger vantarna på din studsare iallafall, har inte varit där och jobbat på ett tag nu då jag har mycket annat att stå i. Men som sagt var så är dom duktiga på apel-vrid, inte snack om annat. Mvh Jocke Sent from my ST17i using Tapatalk
Publicerat December 22, 201114 yr Författare Tore på vapensmedjan har ett gediget antal års erfarenhet av apel så där kan du känna dig trygg. Det blir inte jag som lägger vantarna på din studsare iallafall, har inte varit där och jobbat på ett tag nu då jag har mycket annat att stå i. Men som sagt var så är dom duktiga på apel-vrid, inte snack om annat. Mvh Jocke Sent from my ST17i using Tapatalk Bra, för du får inte röra min studsare!