Publicerat December 22, 201114 yr Hej (längesen man skrev i forat btw ) Jo det är så att jag funderar på att köpa mig en hagelbock. Kollade på en beggad lanber men näää. Kändes inge bra. Passade nog men kvaliten.... Kollade även på några lincoln bockar men dom får nog stå kvar hos handlarn dom med. Men så plockade han fram en ny baikal bock IZ 27 nåt. Satt som en smäck!Utbytbara choker, automatiska ejektorer, pipväljare, 12/76 ( fast jag aldrig använder hårdare laddningar än 4or i 70mm hylsa) Den kändes väldig bra jämfört med dom andra spetten.. Grovhuggen med det är ju en bruksbössa så det ska hålla lite. Är det något att ha eller vill bara handlaren lura på mig en bössa? Tack för svar. Har inte köpt den ännu, jag tyckte den va bra men lika bra att höra här först försäkerhets skull. Har även försökt söka på forat men inte hittat nåt av intresse så det fick bli en tråd istället. MrBlomqvist.
Publicerat December 22, 201114 yr farsan har en sån men oftast jag som jagat med den, den är ingen pärla men går mycket bra att jaga med. oftast använt den på har, räv samt rådjursjakt. i vår baikal har nedre pipans choke (halv) rostat fast och ibland när bössan blir våt kan den också göra dubbelskått, alltså avfyrar både undre och övre pipan på samma gång, det har hänt i sammanhang med lerduvsskjutte nångång...
Publicerat December 22, 201114 yr Författare jasså... Ja den har ju enkeltryck så. Men tror ni att den är värd 500 euro? vet inte vad det blir i kronor men skulle välan tippa runt 4700-800
Publicerat December 22, 201114 yr Jag har inte haft den med enkeltryck, men är tveksam. Av den enkla anledningen att för den pengen konkurerar den med gamla beretta, och de tycker jag om och hör många som håller med. Men det är klart, passar den dig perfekt och du skjuter bra med den så är ju det värt mycket.
Publicerat December 22, 201114 yr Författare Ok då tror jag att det blir köpa bara man får moppen såld då. Tack för alla svar Men om nån kommer på något mera så är jag tacksam.
Publicerat December 24, 201114 yr Titta efter beg av samma modell. Passar en sån lika bra kan du ju få lös den för 1000-2000 svenska.
Publicerat December 28, 201114 yr Som sagt, för samma pengar går det att hitta tex begagnade Beretta S55, Winchester 101 mfl. Roligare bössor helt klart..
Publicerat December 28, 201114 yr Författare Jo men det är dåligt på beggat marknaden på åland(fnys) så man tager vad man får tag i.
Publicerat December 30, 201114 yr Författare aa den som söker den finner. Hittade en likadan med två pipset en hagel/kula och hagel/hagel med dubbeltryck och inga ejektorer men vem behöver det egentligen
Publicerat Februari 13, 201214 yr Är inte helt ovanligt att baikal med enkeltryck dubblar Ta löst kolven och putsa låset så att all skit och gammal olja kommer bort så är den egenskapen borta!