Publicerat December 23, 201114 yr Jag har en dotter på 4 som har tjatat på att få följa med ut och jaga... "Pappa jag får bara följa med när du pangar låtsas fåglar" Så nu i onsdags så fick hon följa med när jag släppte pojken. Satte henne i bärryggan och gick in. Vi kom rätt på en morgon traj för get och killing. Zeb körde igång direkt. Då viskar dottern " Pappa på dina filmer så smyger dom alltid fram när hunden skäller och pangar" Förklarade att så funkar det inte med ett rådjursdrev. Första drevet gick rätt in i byn och efter ett par turer ibland trädgårdarna så släppte han. Andra släppet fick han tag i get och killing med. Vi smög ut i en ledningsgata och efter en stund kommer drevdjuren ut på nästan 400m och ställer sig. När zeb kommit tillräckligt nära så går dom över gatan och försvinner in i skogen. När zeb har tagit sig igenom gatan och försvinner in i skogen så kommer det ut ett stänk djur på knappt 100m. Och jag hör dottern viska "skjut..Skjut... Pappa SKJUT nu då. Viskade att det va lite långt plus att det inte va det djuret som hunden hade framför sig. Rådjuren lurar zeb som snart släpper och tar sig tillbaka. Dottern tyckte vi hade gått flera mil och det här skulle hon aldrig glömma.... Tänk va underbart livet kan vara!! God Jul Mvh Niklas
Publicerat December 23, 201114 yr Det är ju bara att gratulera till en trevlig stund i skogen med hund och dotter och sen är det ju bara att hoppas att hon vill med flera gånger och att det blir eran grej att gå till skogs.
Publicerat December 23, 201114 yr Passa på och njut medands hon här ung och nyfiken! Här tappade döttrarna sugen på jakt när tonåren närmade sig. Jobbigt att kliva upp och "drygt och ocoolt" att gå i skogen.......