Publicerat December 23, 201114 yr Någon som vet om dessa funkar på jakt och om dem verkligen dämpar ljudet till en behaglig nivå? http://www.terrang.se/ProductInfo?i=SUR-EP3&segment=s10&itemgroup=KOMUNIKATI&itemcategory=&program=SUR Billiga och utan batterier... Men kanske bara är skit...?
Publicerat December 27, 201114 yr De är ju inte helt olika klassiska musikerproppar. Men det jag inte förstår är hur de bara skulle kunna dämpa ljud över 80 dB? (trots patentskyddad design som använder "Hocks Noise Braker filter") Spontant är jag väldigt skeptisk...
Publicerat December 27, 201114 yr Finns liknande hörselskydd med passiva filter i som sköter ljuddämpningen med hjälp av vågfällor. Inget omöjligt, har med ljudutbredning och akustik och göra!!
Publicerat Januari 3, 201214 yr Jag har en polare med sådana proppar, enl. honom fungerar de ungefär lika bra som ett par bilsom proppar, man hör inte mkt igenom och de dämpar hyfsat. Meningen var väl att man skulle höra genom det lilla hålet? Men iallafall ganska snygga till det priset...
Publicerat Januari 4, 201214 yr Jag har ett par, och är inte imponerad. Funkar väl okej vid 22-skytte med pistol, men ett par hederliga gula proppar dämpar bättre.
Publicerat Januari 4, 201214 yr Författare Hmm... Ok, då hoppar jag nog sådana och kör vidare med kåpor...