Publicerat December 23, 201114 yr Hej ja som överskriften lyder så undrar jag hur många vapen man får ha i mitt vapen skåp är inrett för sju vapen men får man ha flera vapen än det ?? Ps det är det hära som jag har http://www.norlyx.se...-vapenskap.html Tack i förhand
Publicerat December 23, 201114 yr Kommer inte exakt ihåg hur många poäng man har på ett sådant skåp men i princip så kan du nog försvara så många vapen som du lyckas pressa in i det... (med undantag för handeldvapen för då blir det fort poäng...) Får du in 10 vapen så är det nog helt ok gissar jag på. (men det gör du inte om du har kikarsikte på något samt är rädd om dina vapen)
Publicerat December 23, 201114 yr Har pratat med Profsafe om vad som gäller på deras skåp och svaret jag fick där är att även deras små skåp som är gjorda för 4-5 vapen är godkända för 20 poäng. Så tycker att det borde vara samma som gäller för andra tillverkare. Mvh
Publicerat December 23, 201114 yr Som sagt, 20 poäng per skåp. Jaktvapen räknas som 1p, enhandsvapen som 2p, och helauto som 4p om jag inte minns helt jäkla galet.