Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Griseftersök 23/12

Featured Replies

Publicerat

Precis när skinkan var färdig i går kväll blev jag uppringd av en NVR kolega. Han undra om jag ville hänga med på en grisolycka, lite svårt att få tag i folk dagen innan julafton.

Vi var där någon gång efter kl.22 på okända marker för mig. Det ska ha varit en lättare smäll grisen sprang in i bilen.

Släppte kompisens hund rätt omgående för han jobbar bättre lös. Tragglade runt en stund sen verkade det som han hitta en löpa och det drog iväg.

Vi tog bilen för att genskjuta på en väg vi han lagom dit så passerar grisen i 80-100kg klassen framför bilen med bra fart. Ut fort som fan och på med en hund till men unghund som han är så tar han bakslaget :wacko:

Hund nr 1 fortsätter vi väntar in den andre och kopplar när han kommer i rätt löpa, för att kunna åka vidare och genskjuta på nästa väg.

Hund och gris fortsätter gå runt i marken och vi försöker komma ipass på någon väg, men det blir aldrig något redigt med det.

Det vänder tillslut tillbaka till olycksplatsen och där kopplar vi. Han har då vart efter grisen i 17km utan något redigt fast stånd,

Publicerat

Lite svårt med de grisarna som bara sprungit in i sidan på bilen. Brukar inte bli något av det. Har haft ett par på slutet som jag inte fått ordning på, till stor del för att jag inte vågat släppa!

Publicerat
  • Författare

Ja! De eftersöken är inte lätta att reda ut men troligtvis är väl inte grisen allvarligt skadad.

Det var på en mindre trafikerad väg och dagen innanjul så det var ingen trafik, så det blev till att släppa vid vägen.

Jag brukar hålla till längs E22 och där är det inte alltid det är läge att släppa, vill ju spåra ifrån vägen innan släpp.

Annar blir det ett rännande fram och tillbaka på vägen innan hunden rett ut spåret.