Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Swedteams Hi-Viz Väst

Featured Replies

Publicerat

Hej! Någon som har erfarenhet av denna västen/cammotypen? :)

http://www.engelsons.se/camouflage/hi-viz/hi-viz-hundforarvast

Ser mest kläder med varsel-färger som rött och orange......har det ngn betydelse om det är rött eller gult, tänker om viltet märker en mer eller mindre? :blink:

Kommer ha västen vid drevjakt på klövvilt, kommer mest stå på pass.... inte gå som drevkarl..... B)

God Jul!

Publicerat

skulle säga att så länge man syns för sina jaktkompisar så spelar nog färgen ingen roll... själv kör jag med både orange och gult! tror inte viltet heller bryr sig om färgen. mer om man står still eller ej... hoppas västen passar. :)

Publicerat

Den syns bra i skogen vad jag har sett, och det är väl också det som är meningen med den! Hur den är att använda vet ja dock inget om..

Mvh M

Publicerat

Jag har använt en dylik i två säsonger nu, utmärkt hundförarväst, jag tycker fickorna är jättebra, genomtänkta detaljer. Hade älg till mig på pass ett flertal gånger förra året utan att färgen verkade avskräcka.

Publicerat
  • Författare

Låter lovande, har redan kepsen så det blir att beställa en på engelssons.....billigaste stället jag har hittat....750.- B)

Publicerat

jag föredrar om folk använder dom röda/oranga ist på hösten tycker dom färgerna syns mycket bättre på avstånd än gult i den årstiden

Publicerat

Jag har exakt den västen. Tycker den är suverän. Vet att vissa inte gillar dragkedjefickor för att de låter lite men så som man får klättra runt som hundkarl så passar det utmärkt. Både små fíckor på brösten för batterier, bilnycklar och småpinaler samt dubbla REJÄLA fickor på sidorna för horn, hundgodis, koppel, vantar m.m.

Är kort och gott mycket nöjd med den.

Publicerat
  • Författare

Verkar vara ett bra köp, får smyga in på någon återförsäljare och prova en innan jag beställer den.....hehehe :P

Publicerat

jag föredrar om folk använder dom röda/oranga ist på hösten tycker dom färgerna syns mycket bättre på avstånd än gult i den årstiden

+1!

Publicerat

Hej! Någon som har erfarenhet av denna västen/cammotypen? :)

http://www.engelsons...z-hundforarvast

Ser mest kläder med varsel-färger som rött och orange......har det ngn betydelse om det är rött eller gult, tänker om viltet märker en mer eller mindre? :blink:

God Jul!

Fördelen med att den är gul istället för röd är väl att vanligaste färgblindheten är röd-grön.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Tycker faktiskt själv, som har nedsatt färgseende att det gula är lättare att se i skogen, det röda syns om man anstränger sig....men det gula syns direkt.......är fortfarande lite frågande hur viltet reagerar......det röda är ju mer vanligt, men det är väl kanske av ren tradition????

Uppskattar att höra fler åsikter! :)

God Jakt!

Publicerat

Jag har Swedteams oranga jacka samt den gula västen och nej, jag har inte märkt nån större skillnad på hur viltet reagerar på färgerna.

De hinner oftast inte göra det... :lol:

Publicerat
  • Författare

Jag har Swedteams oranga jacka samt den gula västen och nej, jag har inte märkt nån större skillnad på hur viltet reagerar på färgerna.

De hinner oftast inte göra det... :lol:

Hahaha.....nej det är väl det som är tanken.....bara att man blir lite osäker när man ser nästan ALLA springa runt i rött/orange..... :unsure:

Publicerat
  • Författare

Var på USPORTS i Malmö och såg västen där, provade den och visst ser det "bra" ut, men hade förväntat mig att den skulle vara något rejälare i tyget osv för dom pengarna......näe det blir nog en billigare i rött/orange trotts allt.... :unsure:

God Jakt!

Publicerat

Personligen ser jag det orange färgade prylarna bättre än de gula i skogen, men det kanske är en vanesak!

Publicerat
  • Författare

Personligen ser jag det orange färgade prylarna bättre än de gula i skogen, men det kanske är en vanesak!

Har nog en del att göra med ens färgseende, har själv nedsatt färgseende (problem att urskilja vissa nyanser och kulörer, INTE färgblind) och har tex. problem att se punkten i ett rödpunktsikte......det bara smälter in i bakgrunden..... :P