Publicerat December 26, 201114 yr Jagat gris idag o de va händelserikt o skitkul. Lite mycket rådjur på benen iofs men det tog wachteln hand om mestadels. Så va grisar i rörelse och en blev påskjuten. Tog mig dit med plotten och wachteln va lös. Strök kopplet på Blackie på skottplats och idioten drar iväg i bakslaget ända upp till daglegan o hittade en annan gris o jaga.. Men wachteln gick iväg på rätt håll iallafall, hon drog igång ett ståndskall en 80 m bort så jag knallade in och o hittar henne ståendes o skallar på en årsgris som ligger på magen helt öppet. Är bered på att klämmma till om den går upp men när jag kom närmare så biter Alice den i arslet och då inser jag att den inte kommer gå någonstans så den sticker jag direkt. Blackie har nu jobbat ut sin gris i en stor vass och det buktar runt lite men går sen ur såten och wachteln har nu oxå anslutit. En liten gris till blir påskjuten, 2 hundförare till va i såten men den va nog en stänkgris den oxå. Får iallafall tag på tåget några km bort och ska släppa på den andra som fick en kula efter sig. Inget hittat på skottplats. När vi går dit passerar vi där grisen gått innan den gick i pass. Släpper henne igen och hon går 10 m på rätt håll o så drar idioten på fel håll igen.... Går nog en 150 m innan hon vänder och tar löpan på rätt håll. Misstänker att hon mindes att vi passerat löpan på den grisen och hon va tvungen att kolla där innan.. Hon förföljer den löpan länge men så visar det sig att det är den löpan en annan hund drivit en stund tidigare. Hon har en del problem o reda det hela för de va en massa gris i rörelse och löpor kors o tvärs överallt. rådjur, hundar, grisar o folk.. Efter ett tag kallar jag in jycken o vi fikar. Skjuts i nästa såt en rejäl sugga oxå men de va mest rådjur där oxå.. som mina idioter jagade en vända. Nä idag är jag inte speciellt nöjd med idioten... Wachteln skötte sig väl hyfsat men Blackie har varit bättre..... men fan hon jagade gris flera mil idag så va gnäller jag för.. Förresten funkar inte smileysarna.....
Publicerat December 26, 201114 yr Författare Äh-.. fan de hamnar visst längs ner nu Förresten så va den andra påskjutna högst troligt bom. en liten 25-30 kilos på en 8 m håll. De små brukar ge lite blod eller synbar träff men inget sånt som sågs eller hittades. Inbillar mig att tiken inte låtis sig kallas in om den luktat skadat. O andra sidan så funkade det tydligen bra o gå bakslag idag...