Publicerat December 26, 201114 yr Zeiss FL 4-16x50 asv --- Z6i 3-18x50BT Är det någon av dessa som räknas som bättre än den andra ? Låt oss nu höra vad ni tycker här inne
Publicerat December 26, 201114 yr Kanontråd! Har precis samma funderingar! Läste i Vapentidningen för några nummer sen att skribenten tyckte att Zeissen var klart bättre i dåligt ljus. Belysta punkten syntes dock dåligt i dagsljus, men det är kanske inte hela värden.
Publicerat December 27, 201114 yr Jag kan tycka att Swarovskis nackdel är belysningskontrollen, för den är inte snygg eller smidig på något sätt, även om det till viss del är en smaksak. Sen priserna... Sako Swedens priser var ju enbart löjliga men nu har väl Swarovski fått en ny agent så det kan kanske bli bättre (lägre). Jag hade nog valt Zeiss. Jag vet inte om den är "bättre" egentligen, men jag gillar parallax/belysningskontrollen och den tuffa looken. Och så finns det lite roliga tillbehör till den. Den är ganska kort och knubbig så man får se upp med montaget om man har en lång mekanism. //mv. Danne