Publicerat December 27, 201114 yr Har börjat lite smått med handkommando på Bamse för o sedan öka ut kommandona så man kan styra hunden på öppena ytor sen mina visslingar är ju inte dom vassaste http://s219.photobucket.com/albums/cc253/flexgo/?action=view¤t=B1.mp4 http://s219.photobucket.com/albums/cc253/flexgo/?action=view¤t=B2.mp4 Mvh.
Publicerat December 27, 201114 yr skulle råda dej att skaffa en visselpipa om visslingarna inte är bra
Publicerat December 27, 201114 yr Lärde Tysken inkallning med signal. Funkade skitbra. Slog ut armarna rätt ut bara. Tanken var att kalla in på håll utan att skrika tarmarna ur sig.
Publicerat December 27, 201114 yr Författare skulle råda dej att skaffa en visselpipa om visslingarna inte är bra Det var vårat första träningspass ute i dag o det gick riktigt bra Nja visselpina är inget för mig Mvh.
Publicerat December 27, 201114 yr Författare Lärde Tysken inkallning med signal. Funkade skitbra. Slog ut armarna rätt ut bara. Tanken var att kalla in på håll utan att skrika tarmarna ur sig. Ja sen är det ju en trevlig kontakt övning Mvh.
Publicerat December 27, 201114 yr Det var vårat första träningspass ute i dag o det gick riktigt bra Nja visselpina är inget för mig Mvh. vet inte hur långt ut bamse går från dej men en "mjukare" pipa kan vara bra att ha för att skicka en signal som säger "hej titta på mej" dvs om dina vanliga visslingar bär dåligt på håll men men jag ska nog skicka över labben så du kan fixa så hon kan ligga på kommando
Publicerat December 27, 201114 yr Författare Nu i början så blir det runt 10-15m bara vill att han ska lyckas så ofta som möjlig nu när jag tränar han i skogen sen får man ju öka på med olika störningar. Du har så rätt i det men det känns inge bra o köra med pipa. Nja det fixar du skälv det är jag övertygad om. Mvh.
Publicerat December 27, 201114 yr Ja sen är det ju en trevlig kontakt övning Mvh. Mycket trevlig. Snabbt lärde hon sig med. Var rätt smart den lilla råttan, synd bara hon var som hon var