Publicerat December 27, 201114 yr Trafikeftersök påkörd gris 08.10. Var på plats vid 9.30. Mycket plastbitar på vägen och det skulle vara en riktigt stor gris. Spårade lite i vägkanten med Jämten och han markerade rätt snart var han ville in. Var själv och vägen är rätt trafikerad så jag släppte direkt och tog vakt på vägen. Vad trött man blir på en del trafikanter till slut ställde jag mig mitt i vägen tills hunden kommit några hundra meter in i skogen. Efter drygt två kilometer blir det ett tiotal skall innan det går loss. Sedan passerar det ett antal mindre vägar, försöker hänga på med bilen så gott som det går. Efter ytterligare åtta kilometer är jag rätt nära Zeppo och förmodligen hör han bilen och kommer till mig. Tycker inte det är stor mening att fortsätta utan bryter och friskförklara grisen. Tycker allmänt det är svårt med de här trafikskadade grisarna, antingen ligger de döda rätt nära olycksplatsen eller springer dom milavis. Kan det vara att inre skador ta död på dom rätt snabbt och finns det inga sådana skador är dom oftast rätt oskadda eller har man för dålig hund. Har ingen jätteerfarenhet med Zeppo. Tror inte det är mer än 6 grisar och hälften har varit döda och de andra springer förhoppningsfullt fotfarande.