Publicerat December 27, 201114 yr Har pysslat lite med några nya bladdesigner. 2 st jaktknivar, en större och lite bredare modell, den andra är lite mer "Bird ´n trout" modell. Tanken är att båda skall samsas i en komboslida. Den längst till höger är min variant av sticktångeskaft i en fulltångemodell. Sedan passade jag på att få några blad härdade idag då det tack och lov var lite solsken och man hade chans att vara ute. På bilden är de bara utskurna, nu är de både härdade och anlöpta samt skall få egg ikväll. Från vänster 3st Outbackblad, sedan en Panther och längst till höger ett nytt blad, Guardian lite persisk stil med recurve form på eggen. Mvh / Karl-Erik
Publicerat December 27, 201114 yr Dom modellerna ser jäkligt fina ut. Panthern gillar jag bäst. Seved
Publicerat December 29, 201114 yr Författare Tack! Skulle haft 3 av dem i lim ikväll, men Guardians skalor sprack när jag drog åt med limtvingen ?! USA stabbat och allt. Nåja, Panthern och en av Outback knivarna skall bli klara imorgon om allt löper som det skall, få se vad jag hittar på till de övriga. Mvh / Karl-Erik
Publicerat December 30, 201114 yr Sällan att det spricker ,kanske dom inte var 100 plana eller nån kvist. Den Persiska tror jag blir riktigt häftig. Har du nåt Ulu blad ledigt?
Publicerat December 30, 201114 yr Författare Jo, dom var 100 plana, men det var mer tajt än vanligt så det sket sig nog när jag knackade ner skalorna över pinsen Synd för det var en väldigt spänande bit, men jag kanske hittar nåt annat kul istället. Du har PM angående det övriga Mvh / Karl-Erik
Publicerat December 30, 201114 yr Det där ser jäkligt bra ut, så lågnt. Tråkigt med det spruckna. Det är skit tråkigt när det går så där. Seved