Publicerat Januari 4, 201214 yr Jag tror att jag ska bli med en Valmet kombi 12/70-222Rem men jag undrar om det finns andra pipset till denna modellen? Och såklart vad kan vara ett skäligt pris ?
Publicerat Januari 5, 201214 yr Jag tror att jag ska bli med en Valmet kombi 12/70-222Rem men jag undrar om det finns andra pipset till denna modellen? Och såklart vad kan vara ett skäligt pris ? Jag hade en 12/70-5.6x52R och hade till hagel pipset. Försökte få tag i ett till pipset men la inte så mycke tid på de så hittade inget. Jag var och pratade med en vapentekniker och jag har för mig att han sa att man max skulle betala 2000-3000 kr för ett pipset. Sen ska ju pipsetet passas in i bössan du har. Tror de finns en hel del olika pipset till dom.
Publicerat Januari 5, 201214 yr Författare Tror jag köper den ändå. Har trots allt plats för en till men det är väl mest den sentimentala biten som talar för den....har sneglat på den sen jag var liten :-)
Publicerat Februari 15, 201214 yr Jag har precis köpt en valmet 212 med kombipipa 12/70*5,6x52R = .22 Savage High Power Ett extra pipset i 12/70 med skeetborrning hittade jag på torsbo de tar 1000.- för inpassning bössan var i absolut perfekt skick och kostade 2.500.- pipsetet 1500.- Dubbla kulpipor finns inte däremot kombipipor i klass 1 titta gärna in på min hemsida www.jaktochskytte.se
Publicerat Februari 16, 201214 yr Dubbla kulpipor finns inte däremot kombipipor i klass 1 enligt vissa rykten och gammal reklam så ska det finnas ds-pipset i 308w till 212 dock endast i usa
Publicerat Februari 17, 201214 yr Hej Det finns pipset med både 308 och 7x57r även för europeska marknaden. har du tur ka du även hitta dubbelstudsarsett men dom är ovanliga det svåra är att hitta dom, bössan slutade produceras för ca 30 år sedan. Jag skulle lagt pengarna på en 412 som är ett annat system och det tillverkas fortfarande bössor/pipsett. heter finn nu. men alla 412, 512 och finn funkar
Publicerat Februari 21, 201214 yr Nja, 412:an är betydligt dyrare, särskilt extra pipset Sedan har 212:an ett helt annat utseende, känns trevligare Jag saknar någon form av manual eller instruktionsbok, någon som har? tar gärna en kopierad variant
Publicerat Februari 23, 201214 yr Författare Nja, 412:an är betydligt dyrare, särskilt extra pipset Sedan har 212:an ett helt annat utseende, känns trevligare Jag saknar någon form av manual eller instruktionsbok, någon som har? tar gärna en kopierad variant Jag tycker åxå att 212:an känns lite smäckrare Ska kolla med min morbror om han har manualen kvar, han köpte den ny såvitt jag vet. Vad det gäller extra pipset så avaktar jag tills jag springer på nåt med en bra rand patron i klass 1.