Publicerat Januari 5, 201214 yr Har en bassett tik på snart 2 år. Hon söker ut väldigt dåligt. Sällan över 80m. När hon väl hittar vilt är det inget problem men önskar bättre sök. Har testat sitta still i timmar för att hon ska gå längre men inte då. Förslag på vad göra
Publicerat Januari 5, 201214 yr Jag har nästan samma problem. Min wachtel har börjat få sämre sök, men dreven är jättebra. Jag har börjat gå väldigt sakta fram mot vind, jag stannar ofta och står still och ignorerar hunden, det känns som det hjälpt lite, han börjar i alla fall ta större rundor igen.
Publicerat Januari 6, 201214 yr Har en bassett tik på snart 2 år. Hon söker ut väldigt dåligt. Sällan över 80m. När hon väl hittar vilt är det inget problem men önskar bättre sök. Har testat sitta still i timmar för att hon ska gå längre men inte då. Förslag på vad göra Jag hade samma problem med min basset tik. Hon var aldrig långt ute men fick hon ngt i näsan då jäklar.Lånade ut henne till svärmor och hos henne så sökte hon ut ordentligt.Men hos mig så blev det aldrig ngt bättre sök..Vissa hundar är bara som de är.Hon blev 8 år
Publicerat Januari 6, 201214 yr Författare Skjuta henne ser jag inte som ett alternativ. Söket måste ju gå att jobba med
Publicerat Januari 6, 201214 yr Rådet jag kan ge är gå fram och tillbaka i skogen Hade samma problem med en foder hund Men hans sök vart mycket bättre när jag gjorde så Men som sagt alla hundar är olika
Publicerat Januari 8, 201214 yr Vet flera som har suttit ute hela dagen och över natten, ta med dig en låda öl en bra bok eller varför inte en hög jakttidningar och sitt där en varm höstnatt. eller så jagar du på som vanligt fast på ställen du vet det står djur, tex du är ute och kikar på marken och ser djur så släpp hunden en bit ifrån mot vinden och nöt på så i mellanåt, men att skjuta då är ju jaktbrott så du får se det som hundträning.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.