Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur ska man räkna skottlistan..

Featured Replies

Publicerat

Trillade en gris idag men jag anser nog inte att jag kan räkna den för Blackie.

Iofs dev hon fram till den men efter att idioten gått 1 km i bakspåret ända fram till en åtel o sen vänt o då sköt bror grisen.

Tog nog 30 min innan galningen kom ner dit på löpan.

Va ytterligare en hund lös i den änden som bror sköt sin gris.

Ska varit fler grisar i rörelse där men den enda hund som kom på löpan va mitt kräk.

Hon gick ifatt en annan gris på nattslaget vid 15 tiden och det han bli sudd på för mörkt innan hon va ifatt grisen som stod direkt i upptaget.

Rörde sig lite o när jag va framme så fick tiken en rejäl körare o skrek som tusan en stund. Dock en liten men ilsk o snabb gris tydligen..

Det gick mot bror som hörde nassen tassa i det frusna lövet 5 m från honom, lyfte bössan och såg nästan trynet på grisen när den va påväg ut i gatan.

Då ringer hans mobil som han inte hade på ljudlöst o grisen kastade in igen :D

Kopplade tiken senare när hon gick över till gannen. dock så kom hon sakta o tyst vilket är högst ovanligt..

Verkar som hon har lite ont i bakvagnen ikväll.

Tror nog grisen rullade henne eller nått o hon tog det lite försiktigare efter det.

Publicerat

Hej Ns til lykke med grisen selv om du måske ikke regner den for tikens, hvor har i jaget denne gang, mvh kalle.

Publicerat
  • Författare

Hej Ns til lykke med grisen selv om du måske ikke regner den for tikens, hvor har i jaget denne gang, mvh kalle.

Egna marken i Långasjö.

Tiken har helt klart ont idag.

Hon haltar inte, visar inte att hon har ont oavsett hur jag känner igenom henne men rör sig ogärna och långsamt.

Verkar va "bakvagnen" det sitter i.

Antar o hoppas att hon bara är blåslagen, det blir hur som inställd jakt idag o morgon för mig o kräket iallafall.

Publicerat
  • Författare

Snackade med vetrinären nu och har gett tiken lite smärlindrande piller.

Hade Rimadyl hemma så det va ju inga problem.

Publicerat

Skottlistan är väl lite subjektiv. Jag har räknat alla djur där mina hundar tagit upp djuret även om andra hundar varit med vid skott. Skäller bägge mina när det skjuts får den som tog upp djuret räkna det. I exempelfallet hade jag nog räknat detta trots allt, hade inte han skjutit så hade ju hunden iaf hållt grisen i rörelse till skillnad från den andra som inte kom fram.

Min ena hund har ibland brutit och sökt upp mig när det smäller i pass, men är det uppenbart att det var drevdjuret som vart skjutet så räknar jag iaf detta. Ofta då går jag tillbaka till löpan så att han får driva fram , GPSens fördelar. Numera händer det inte så ofta heller, var mer i fjol när han var grönare.