Publicerat Januari 9, 201214 yr Hej! Jag har nu i stort sett bestämt mig för att köpa en tub ifrån USA nu, men skulle också vilja beställa fästen på samma gång då priset är så mycket bättre på andra sidan pölen. Det jag undrar är då vad för fästen man skall ha till en HVA 1640, det som nuvarande ringarna sitter på är de gjutna baserna som är orginal på bössan. Jag tänkte inte köpa några QR saker då jag inte känner att jag har det behovet idag och inte kommer ha på ett bra tag utan vill hålla det enkelt med "vanliga" fästen som sitter kvar och gör sitt jobb. Under jägarexamen fick man ju höra tjatet att riktiga fästen och baser är bland det viktigaste så jag vill helst inte beställa någon skit som jag får ångra direkt. Ifrån vad jag förstått så kan man alltså behöva köpa baser som man skruvar fast på de orginal (som man ser på bilden) som man i sin tur sedan fäster ringarna i. Exempel på ringar jag funderar på och om ja behöver köpa baser om jag köper de kommer nedan! Sidan där jag tänkt beställa är theopticzone.com och när man kikar runt på fästen där så finns det ju hur mycket som helst, dock väldigt mycket snabbfästen och sådant men som sagt så vill jag helst hålla det enkelt och bra utan allt vad snabbfästen heter. De jag kikat på är något i stil med https://theopticzone...s-medium-matte/ alternativt https://theopticzone...s-medium-matte/ Men frågan är som så att: måste jag då köpa baser med och isåfall vilka baser passar HVA 1640? Ifrån vad jag sett så finns det inga baser med HVA 1640 i namnet såsom de finns remington 700 osv vilket gör det hela ännu lite krångligare. Tuben jag tänkt köpa är 1" dock ej bestämt mig för x40 eller x50 ännu, från vad jag förstått så är det high för x50 annars duger medium för x40. Det kan ju även vara så att baser inte skiljer sig så mycket i pris mot hemma i Sverige så finns det alternativ här hemma för bra pris så är jag öppen för förslag.
Publicerat Januari 9, 201214 yr Författare Såg att det var mycket små smutspartiklar på bilderna, hoppas att ni kan tyda dem ändå!
Publicerat Januari 9, 201214 yr Nu får experterna gärna rätta mig. Men jag tycker att det där ser ut som vanliga weaver- klackar. Skulle rekommendera ett snabbfäste ändå så har du den möjligheten ändå. Du behöver ju inte slita av kikaren i tid och otid även om du har ett sådant fäste.