Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kent hagelplugg aka Gamebore

Featured Replies

Publicerat

OK- med intresset för SAGA något jummet, i varje fall för egen del då de inte förefaller vilja prisa sig attraktivt och i övrigt inte ha det där lite extra som jag gärna

ser att plugg skall ha om de skall vara roliga kommer nästa ämne,

Gamebore/Kent ammo,

http://www.kentgamebore.com/product_guide.pdf

http://www.kentgamebore.com/velocity.asp

Hippen har uttryckt intresse för dessa och det är ett i mina ögon motiverat sådant...

Så prisbild i Sverige, erfarenheter osv?

/Christian

• 4 weeks later...
Publicerat

Lite ot.

Det måste väll gå o få Gyttorp o ta fram en patron som är rapp o funkar i lite olika lägen med tanke på hur många det är som pangar 500+ om året på kråkfågel med tanke på att dom går miste om rätt mycket slantar då dom som pangar mycket väljer billigare o andra märken ?

Mvh.

Publicerat

Länkarna funkade inte för mig iaf. Annars kan jag väl säga att bra universal ammo för mig har varit Nike 6:or samt Eley . Föredrar Eley men dom är lite dyrare. Förr hade man Gyttorp oxå o dom var absolut bäst. Gafab är inte samma kvalite tyvärr

Publicerat
  • Författare

Nej tydligen inte,

räcker med att Kent flyttar lite på den egna länkningen av sidor för at PDF:n skall försvinna,

Nike som plugg betraktade är väl lite som Dinosaurierna, utdöda?!

Gyttorp, tja det är ju ett sorgligt kapitel, de har haft bra plugg, har det inte längre

Eley är ok men även dem har för mycket budget betonade plugg, jag har tömt ett gäng 32 grams 6:or som bara hade 27 gram hagel i sig och de var mer som 6-7,5:or, dvs osorterade,

jag är inte alls särskilt imponerad av det.

Men som sagt,

talade så sent som igår med personal på WB och de tar gärna hem en pall med White Gold eller annan rolig ammo om vi bara ser till att betala för den.

/Christian

Publicerat

Men som sagt,

talade så sent som igår med personal på WB och de tar gärna hem en pall med White Gold eller annan rolig ammo om vi bara ser till att betala för den.

/Christian

Det där är ju förstås högintressant för en annan lite beroende på prislappen och hur många tusen plugg man måste köpa på sig. Det väntar förmodligen lite dyrtider för Sandgren men det kanske är dags börja skjuta med lite klass B)

(det är ju nästan helt självklart att det är ammon som bråkar när jag pangar stora hål i luften...) :ph34r:

Publicerat

Nej tydligen inte,

räcker med att Kent flyttar lite på den egna länkningen av sidor för at PDF:n skall försvinna,

Nike som plugg betraktade är väl lite som Dinosaurierna, utdöda?!

Gyttorp, tja det är ju ett sorgligt kapitel, de har haft bra plugg, har det inte längre

Eley är ok men även dem har för mycket budget betonade plugg, jag har tömt ett gäng 32 grams 6:or som bara hade 27 gram hagel i sig och de var mer som 6-7,5:or, dvs osorterade,

jag är inte alls särskilt imponerad av det.

Men som sagt,

/Christian

Ang. dinosaurier så tillhör jag väl egentligen dom. Har inte köpt Nike på många år. Finns fortfarande en del kvar i skåpet här. Jagar ju inte så mkt längre. Eley hade en patron med 30 gram som var oslagbar i jämnhet o kvalite och den har jag avlivat många svarta fåglar med. Även duvor o änder har smakat på den o dom tyckte inte om den. Dom dog :D

Publicerat

Går All-in på en pall med WG! Finns det nåon prisindikation?

Publicerat
  • Författare

Jag vet att vi har en del Nike trap o en del skeet kvar hemmavid men då talar vi ammon som är runt 20 år gammal,

den börjar att bete sig udda om man säger så, givetvis på grund av non optimal lagring.

Med hagelplugg är det som så mycket annat, man måste prova den aktuella batchen för att veta om det är något bevänt med dem, eller helt enkelt köpa dyr plugg som då i sig är garant för att de kommer att vara bra.

-Wizzmaster,

har ingen aning men det går så klart att ta reda på.

/Christian

Publicerat

har ingen aning men det går så klart att ta reda på.

/Christian

Har du lust?

/F

Publicerat
  • Författare

Med dig,

jag tror att Linda skulle bli sur då,

men att ta reda på lite priser, givetvis kan jag göra det, iofs med viss fördröjning som du känner till.

/C
Publicerat

Nu har ni väl redan koll på torsbos priser men om inte så tar dom 1690:-/1000st för WhiteGold.Stål

Publicerat

Hey!

De där gamla Nikepluggen Christian..tar gärna en av varje sort till min lilla samling! Hittade en rejäl påse plugg i mitt garage idag när jag städade, inte en susning om vart det kommer ifrån. En hel del gammal fin plugg faktiskt.

Ang Gamebore..

Måste vara bly! Iövrigt så ingår väl WB i Jaguargruppen och borde kunna samköra med Torsbo som säljer Gamebore? Torde gå att få ett vettigt pris. De jag sköt med var XLS tror jag de heter, bly, rappa som fan. Sköt nog bara en ask men de gick riktigt bra. Hastigheten och pris är avgjort intressant i ärendet.

Om de ska ta en pall så lär vi kunna påverka hagelstorlek och fan vet om vi inte ska satsa på us 7 dvs 2,5 mm då? Trap är 2,41 och lite klenare alltså. Ingen avgörande skillnad men iaf.. På den stora ön i havet finns ett formidabelt utbud så det torde vara en enkel match.

Eller vi förresten.. jag har en Greklandsresa framför mej och årstiden gör att elräkningen inte är att leka med så här och nu idag vågar jag inte boka en endaste plugg men lär bevaka detta framledes om förutsättningarna ändrar sig.

Ang Gyttorp förövrigt så har de nog alltid varit lite halvsunkiga de torskar hårt på att utbudet är så mycket större nu än tidigare! Och så börjar folk i detta hageljaktens u-land inse att det faktiskt är lite viktigt vad man stoppar i bössorna. Tvivlar på att Gyttorp kan jacka upp sin produktion, ökar de kvalité så ökar priset till det tredubbla skulle jag tro.

Mvh!

Publicerat

Låter intressant med 7:or om WB kan fixa det. Var också hos dem i veckan, för att köpa lite 7:or så hade de knappt någon ammunition att tala om alls. De sa att de kunde fundera på att ta in 7:or.

I större mängd direkt kunde jag få US6 32 gram, vilket jag tyckte var lite väl stort för att ha till duva, kråkfågel mm.

Hoppades på att de skulle ha US6 30 grammare men icke... :/

Får vi ett bra pris är jag med på 1000 st.

// pws

Publicerat
  • Författare

Förra året hade WB hemma rio 32 grams 7,5:or, de blåa, dem var det rapp i för standarplugg dvs.

I övrigt är det som skrivs ovan, rart med bra plugg till vettiga priser, alla är ju inte som Wizard, så vi får testa oss fram istället.

/Christian

Publicerat

Jag sitter o känner mig lätt rånad efter att betalat 150pix för 25 pack rio 36grams :wacko:

Var hittar man lite trevligare utbud i skåne ?