Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

åteljakt

Featured Replies

Publicerat

Hej allihopa :) ska ut och jaga på vildsvinsåtlen på lördag med min storebror. Jag är inte så erfaren om åteljakt för jag är ju inte så gammal :D så därför frågar jag alla om tips. Det jag mest ville fråga om är vittring. för våra kompisar har testat våran åtel för vi har inte hunnit själva. dom hörde gris men dom kom aldrig fram. dom trodde det berodde på vittringen så vad tror ni man kan göra åt det.Tror ni man kan ta lite tjära på jakttornet.

:excl: (obs) åtlen var inte ny grisarna har varit stationära i en månad. tackar för snabba svar för man ska ju ut på lördag MVH linus :D

Publicerat

Vittringen måste du ha koll på, tjära och prylar gör inte någon större nytta. Enda chansen är att kolla vinden, ligger den ned mot käket alt mot skogen som grisarna kommer ifrån så bör ni nog stanna hemma meningslöst att sitta.

Iövrigt varma och tysta kläder!

Mvh!

Publicerat
  • Författare

ska tänka på det då tack :D

Publicerat

Var runt tingsryd jagar ni ?=)

Publicerat
  • Författare

utanför tingsryd (Rävemåla) :D

Publicerat

Roligt för dig med vildsvinsvak :) själv väntar jag ivrigt på att få börja sitta på min egna (lagets) åtel. Dock så kan jag säga..när det har jagats dovhjort vid vak/smygjakt, så har nassarna blivit stötta på vissa delar av marken när jag smugit mig ut i mörkret för att komma till viltväxlarna..häftig upplevelse om annat att stöta på en svart sten som går iväg :D (i rätt vind såklart) ..inga tips om sittning osv..men smyger du fram tyst!:) och har bra vind till åteln så lär du säkert se något..som mer erfarna svarat//

Skitjakt på dig!

Publicerat
  • Författare

tack för svaret (skitjakt) på dig själv :D

Publicerat

Det är aldrig lätt att i förväg bestämma när vi skall sätta oss och gäller det flera dagar framåt är det betydligt svårare att det kommer fram grisar.

Tar vi hjälp av åtelkameror, är det betydligt lättare att sätta sig vid rätt läge! Chansningar brukar inte gå hem om där nu inte är riktigt mycket gris!

Publicerat
  • Författare

vi har en åtelkamera :D dom kommer alltid 19, 55