Publicerat Januari 11, 201214 yr Hej alla! Har fått övertagit min fars bössa, vilket passar mig utmärkt då vapengarderoben nästan är tom. Det är en FFV-husqvarna med en matchpipa som, enligt stämplingen är tillverkad i New York. Bössan skjuter bra, bättre än vad jag kan åsdakomma. Problemet är att jag lyckades stänga vapenskåpet över pistolgreppet (!?!?!??!!) Klockan var 4på morgonen efter tv tittande så jag får skylla på detta. Kan jag hitta en kolv som passar rakt av? Bara sätta ner allt i? Då jag har en försmak för lite längre skytte, brukar skjuta på 200-300m så om ni har tips på en kolv mer utformad för detta är jag glad.
Publicerat Januari 11, 201214 yr Kolla på www.foxhunter.se, de har Grodås (GRS) laminatkolvar som ska ha 100% drop in passform. Ska själv köpa en till min Tikka.
Publicerat Januari 12, 201214 yr Författare Billigt! Det finns inte andra firmor i Sverige som säljer detta? Går det att ta från USA?
Publicerat Januari 12, 201214 yr De görs ju i Norge, tycker att priset är helt ok för en färdig kolv,behandlad och som passar direkt, den fick toppbetyg i senaste Vapentidningen. Ska du komma billigare undan får du nog köpa halvfabrikat från Booberg, eller om det går att hitta en beg. orginalkolv.
Publicerat Januari 12, 201214 yr Författare Usch. då var det bara att handla då. Vapentidningen ligger vid sängen så ska läsa på lite om den då! Får komma på en fin bortförklaring till frugan om detta skall gå vägen!