Publicerat Januari 12, 201214 yr Den har varit i samhället i en Månad nu.I morse satt han utan för jobbet på taket bredvid lsatbryggan tp.. mitt i centrum..Faen vet vad han lever av, de ska väl äta tall.Fast han kanske är kär i en stadsduva, det skulle förklara mycket..
Publicerat Januari 12, 201214 yr Den har varit i samhället i en Månad nu. I morse satt han utan för jobbet på taket bredvid lsatbryggan tp.. mitt i centrum.. Faen vet vad han lever av, de ska väl äta tall. Fast han kanske är kär i en stadsduva, det skulle förklara mycket.. Kul att ha något att gå och kika på mellan varven på kneget. Det bör ju underlätta dagens arbete något.
Publicerat Januari 12, 201214 yr Inte helt ovanligt att tjädern blir lite rubbad jag flyttade en sådan tupp i sommar.
Publicerat Januari 12, 201214 yr Den är inte spelgalen, den bara bor i stan.... Vissa blir inte ilskna och spelar utan precis som denna att dem bosätter sig konstigt till och är helt tama, gissar att det är någon hormon rubbning ändå
Publicerat Januari 13, 201214 yr Överlevnadsstrategi...? Tuppen har förmodligen bättre odds att överleva i byn än ute i skogen...
Publicerat Januari 13, 201214 yr Författare Överlevnadsstrategi...? Tuppen har förmodligen bättre odds att överleva i byn än ute i skogen... Möjligt, finns förmodligen en hel del fågelbord i byn men om en tjäder äter sånt vet i fan.. De ska väl äta tall nu ? Trafiken eller nån stor katt eller lös hund lär väl bli mätt nån dag... Den verkar dock rätt orädd, släpper in folk på 4-5m. Ser ju inte sjuk eller avmagad ut heller.