Publicerat Januari 12, 201214 yr Har en undran om det är nån som vet om fällor av märket Belisle är godkänd i Sverige?
Publicerat Januari 12, 201214 yr De skulle testas 2009 (finns en tråd om detta här på forumet) men hur mycket jag än har letat så hittar jag inget godkännande hos NVV. Så mig veterligen är de inte godkända. Här har du en lista över de godkända fällorna i Sverige: http://www.naturvardsverket.se/upload/04_arbete_med_naturvard/jakt/fallor/godkanda/forteckn.pdf
Publicerat Januari 13, 201214 yr Författare Tack för svaret. Jag har oxå letat runt på nätet men inte hittat något konkret angående nåt godkännande. Va sugen att köpa hem några giller från andra sidan Atlanten, men man vet ju inte om de är värt det om de blir massa strul med myndigheter efteråt.
Publicerat Januari 13, 201214 yr Skriv direkt till naturvårdsverket och fråga. Aldrig fel att låta våra myndigheter serva oss för en gångs skull.
Publicerat Januari 13, 201214 yr Skriv direkt till naturvårdsverket och fråga. Aldrig fel att låta våra myndigheter serva oss för en gångs skull. Bra förslag, myndigheten har en serviceplikt att svara på din/a frågor, om du skriver i stil med är den tillåten, har den provat, när kan så ske, vilket var resultatet så kommer att kunna kräva att få svar. /Christian