Publicerat Januari 15, 201214 yr Har köpt mig en afox till predator jakt,undrar om nån här har erfarenhet av dem?
Publicerat Januari 15, 201214 yr Har varit ut några ggr med en kompis som har sådan, en tik. Rätt vass på räv och de brukar vilja ta skydd rätt så snart, i alla fall fall de ggr jag varit med. Har även drivit katt, 3 timmar senast.
Publicerat Januari 16, 201214 yr jepp är jagad med massa olika a-foxhundar from räv till björn och en del av dom är fungerat riktig bra. det ser ut so att jag kommer ha altjämt denna rasen i hagen.själv har jag 3 tikar och 1 hana.i sverige och norge fins dom en hel del redan so dom kan berätta mera om hundarna hur dom fungerar.mvh P
Publicerat Januari 18, 201214 yr Har köpt mig en afox till predator jakt,undrar om nån här har erfarenhet av dem? Jag har en halv andel i en a-fox men men det räcker gott å väl ,grattis till fint hundval! den som jag har andel i drev fast en räv o bet ihjäl den efter 1timmes jakt i förgår ,samma dag sköt vi ytterligare två till på drev.Hunden driver räv,lo,och (björn en gång hittils)
Publicerat Mars 13, 201214 yr Författare Har beställt medel för att lägga spår fråm z-aim nån som har erfarenhet av medelet? Har testat och spåra med valpen när det var nysnö,hon spårade ca 1km sen hadde räven gått i gryt.Känner mig rätt nöjd med hennes förmåga att spåra.
Publicerat Mars 19, 201214 yr Har två stycken en tik och en hanne de har drivit räv bra i vinter markerar gryt när räven gått in.Trevliga familje hundar då de inte jagar .räven buktar bättre för tiken som är mycket lössare fast hon driver snabbt.Valpar väntas från tiken i maj.Har inte hittat några kattspår i vinter att träna spåra på . Skulle vara kul att få prova på katt och björn när tillfälle kommer
Publicerat Mars 21, 201214 yr Författare Har två stycken en tik och en hanne de har drivit räv bra i vinter markerar gryt när räven gått in.Trevliga familje hundar då de inte jagar .räven buktar bättre för tiken som är mycket lössare fast hon driver snabbt.Valpar väntas från tiken i maj.Har inte hittat några kattspår i vinter att träna spåra på . Skulle vara kul att få prova på katt och björn när tillfälle kommer Kul! Hur gammla är dom? Testade spår medlet genom att droppa på en räv svans och drog spår funkade bra.
Publicerat Mars 25, 201214 yr Tiken född 2009 hannen 2010 köpta i finland av slaktarn de är från två olika tikar, hannens mor drunknade på sitt sista rävdrev.Mycket nöjd med deras sätt att vara både hemma och i skogen.
Publicerat April 10, 201214 yr Har 2 st vuxna (nästan gamla...) och en unghund 10 månader. Dom två vuxna är både lika och olika... Båda är bra nog hårda i skallet och driver snabbt. Hanen tar inte överdrivet gamla slag, om det inte är lodjur, medans tiken tar riktigt dåliga spår. Hanen är väldigt skarp så länge det inte gäller björn, dom ska vara små och snälla om det ska funka, tiken är inte fullt lika blodtörstig men gör däremot bättre jobb på björn. Mvh/ Korpelainen