Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hornet hylsor?

Featured Replies

Publicerat

Varit ute och sökt efter 22 hornethylsor en stund. De enda som har hemma är Vapex. Hylsorna ska formas om till K-hornet så jag hade helst velat ha ta i RWS hylsor. Går de överhuvudtaget att få tag i? Har kört med S&B men jag tycker att de är ojämna. Winchester är ju lövtunna och samma med Remington. Dags att väcka upp någon präst i hemliga hornetklubben.

Publicerat

Det finns rws-hornethylsor här i gällivare på norrsport, dom säljs färdiga med krut, kula och tändhatt, bara att fireforma på direkten, enkelt va?

hähä

Publicerat
  • Författare

Men det är väl billigare att köpa guld från Aitik och göra egna om jag kan det här rätt.

Publicerat
  • Författare

Finns ett litet problem bara. Det brukar bli bättre om man kan glödga halsen och ladda en lätt laddning för annars kan halsen spricka vid omformning.

Publicerat
  • Författare

Misstänker att det är omöjligt att bara beställa därifrån. Det hade varit för bra om EU snacket skulle kunna gynna en vanlig människa. Skillnad på att få 50 skott för 330kr mot att få 20 för samma pris.

Publicerat

hejsan nils :)

är det möjligt att brotcha om en hornet till en 221fb ?

vänligen nils

Publicerat
  • Författare

Ja magasinet fungerar inte och slutstycket går nog inte att modifiera nog mycket. Det får bli en senare fråga.

Publicerat

Är det inte en ganska "snäll" omformning just den från vanliga hornet till K, som en ny hylsa ändå klarar?

Publicerat
  • Författare

Tyvärr så spricker winchesterhylsor rätt så ofta vid omformning.Hur rws gör vet jag inte.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Kan meddela att jag tänkte ta en genväg och gjorde en klen laddning utan att glödga. Fyra av sex sprack i halsen. Hem igen och rycka ut kulan och tömma ut krutet samt trycka ut tändhatten. Fram med gasolbrännaren och en vattenskål. Snurrade hylsan i lågan med fingrarna så att själva halsen inte hamnade i lågan några sekunder. Sedan ner i vattnet och snabbkyla. Nu sprack 3 av 50 istället. Det finns inga genvägar utan bara fort men fel.

Publicerat
  • Författare

Ja absolut men jag har aldrig beställt därifrån och begriper inte ett jäkla dugg av vad det står.

Publicerat

tänkte buda lite där inne nils. får hjälp av en kompis då jag är helt borta på tyska oxå. om du vill så kanske vi kan dela på något sånt storpack? 200 borde rimligen räcka ett tag tror jag allt.

Publicerat
  • Författare

Jag är med!