Publicerat Januari 16, 201214 yr Har kikat runt på lite varmintkulor till .222rem De flesta verkar göra jobbet väl men vilken kula e "MOST BANG FOOR THE BUCK"? Vill ha en så blöt att vinden nästan vittrar sönder den Nä kanske inte riktigt men den ska uteslutande användas på räv o skadevilt som inte ska användas till ngt. Har tittat på dessa som ligger på runt 250kr Hornady V-max Sierra Blitzking Barnes Varmint grenade. Ska man ta 36 (endast barnes), 40 eller 50grain Finns det billigare? Bättre? alternativ på superexplosiv varmintammo? Vet att de finns en hel del erfarenhet härinne. Kommer säkerligen köra v-max om ingen annan har nå bättre förslag. Bössan är en tikka m55.222r med rcc dämpare samt en Sako vixen .222r Krut tänkte jag ta de jag har hemma VVn120 men kan om de rekomenders självklart byta om de gör stor skilnad i fart eller prec. Förslag?
Publicerat Januari 16, 201214 yr V-max Billiga.. och en svag boattail, gör det lättare att ladda. Och blöta är de även om jag tror att det är svårt att jämföra, kan rävarna gå mer än sönder? Lurar själv på att testa en Blitzking mest på skoj men har ett ruggigt förtroende för V-max oavsett. Mvh!
Publicerat Januari 17, 201214 yr Författare Hittar ingen data för v-max 40grain, bara 35, dvs för VihtaVuori krut Kan man använda sig av rekomenderad krutmängd för Blitzking 40grain (Lapuas hemsida). Men vad e de för col på v-max 40grain.
Publicerat Januari 17, 201214 yr Turbo Hunter har talat snällt om Sierra varminter för mig då han kan den som sin egen bakficka i 222. Du har ju beställt nu men bara säger det. Borde väl var hugget som stucket mellan v-max och Blitzking, vilket namn och färg man föredrar helt enkelt. Barnes Varmint Grenade, KÖP INTE! Ett helvete att ladda dem, stukade halsen lite på hylsorna på varje patron när jag laddade dem då de är nästan helt platta i baken. Behöver du mer krut/annat krut så får du gärna köpa burkar med Norma 200 av mig till bra pris, har 2,5 st (1,25kg).
Publicerat Januari 17, 201214 yr Författare Turbo Hunter har talat snällt om Sierra varminter för mig då han kan den som sin egen bakficka i 222. Du har ju beställt nu men bara säger det. Borde väl var hugget som stucket mellan v-max och Blitzking, vilket namn och färg man föredrar helt enkelt. Barnes Varmint Grenade, KÖP INTE! Ett helvete att ladda dem, stukade halsen lite på hylsorna på varje patron när jag laddade dem då de är nästan helt platta i baken. Behöver du mer krut/annat krut så får du gärna köpa burkar med Norma 200 av mig till bra pris, har 2,5 st (1,25kg). Synd att ja inte såg de tidigare! 40grs var restad så de bidde 50grs v-max Har för mkt krut för stunden för att införskaffa mer (tror ja) men tackar för erbj. Kanske en kompis behöver, isf återkommer jag. Tror jag har en påse reservskruv ngn stans som du ska ha med =) Tycker Sierra har så många olika kulor så vilken e de som e bra/bäst? Blitz varminter, BlitzKing, Hp varminter, Spt varrminter, smp varminter? O vilka vikter?
Publicerat Januari 17, 201214 yr Synd att ja inte såg de tidigare! 40grs var restad så de bidde 50grs v-max Har för mkt krut för stunden för att införskaffa mer (tror ja) men tackar för erbj. Kanske en kompis behöver, isf återkommer jag. Tror jag har en påse reservskruv ngn stans som du ska ha med =) Tycker Sierra har så många olika kulor så vilken e de som e bra/bäst? Blitz varminter, BlitzKing, Hp varminter, Spt varrminter, smp varminter? O vilka vikter? Synd att ja inte såg de tidigare! 40grs var restad så de bidde 50grs v-max Har för mkt krut för stunden för att införskaffa mer (tror ja) men tackar för erbj. Kanske en kompis behöver, isf återkommer jag. Tror jag har en påse reservskruv ngn stans som du ska ha med =) Tycker Sierra har så många olika kulor så vilken e de som e bra/bäst? Blitz varminter, BlitzKing, Hp varminter, Spt varrminter, smp varminter? O vilka vikter? Det stämmer med skruvarna. Och får jag sålt krutet så blir jag mycket glad då jag inte har någon lämplig kaliber till det. Förmedlar du krutaffären så har jag 88st S&B blyspets 55gr i .224 som bara ligger. Inte mycket för världen men du kan få dem gratis om jag får sålt krutet.
Publicerat Januari 17, 201214 yr Författare Det stämmer med skruvarna. Och får jag sålt krutet så blir jag mycket glad då jag inte har någon lämplig kaliber till det. Förmedlar du krutaffären så har jag 88st S&B blyspets 55gr i .224 som bara ligger. Inte mycket för världen men du kan få dem gratis om jag får sålt krutet. Du har pm