Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Svart jaktlabbe Sörmland / Öster-malma.

Featured Replies

Publicerat

Hustrun hade personaljakt idag och i sista såten drog Lasse Labrador. Min gissning är att han dragit efter en påskjuten gris men jag vet inte. Han har varit borta sedan 15.15-tiden.

De håller på med ett eftersök på en skadad gris och förhoppningsvis så är Lasse där men vi vet inte. I värsta fall så har han gett sig på den skammade grisen och blivit illa tilltygad, nassar i Januari är inte snälla som bekant. Lasse är dessutom en hyggligt skarp jycke som mycket väl kan tänka sig att fimpa en gris själv skulle jag tro.

Hustrun står iaf där ensam på en stickväg nu, övriga har dragit.. bara en sån sak, fina kollegor man har som lämnar en. Askul med hundförare så länge allt är frid och fröjd men om någon jycke saknas så är det enbart hundförarens problem.

Nötter!

Någon som svänger förbi på väg 223 så borde han vara där i krokarna.

Mvh!

Publicerat

Hoppas det löser sig bra .

Och att Lasse labrador inte har fått stryk.

Publicerat

Tråkigt hoppas min namne kommer tillrätta frisk och hel.

Lasse

Publicerat

Hustrun står iaf där ensam på en stickväg nu, övriga har dragit.. bara en sån sak, fina kollegor man har som lämnar en. Askul med hundförare så länge allt är frid och fröjd men om någon jycke saknas så är det enbart hundförarens problem.

Nötter!

Mvh!

Därför som jag personligen alltid ser till att hundföraren aldrig blir kvar ensam i skogen, många gr man suttit med som sällskap i timtal och väntat på drevrar och beaglar som tycker man kan jag några timmar längre...

Publicerat

Hoppas att allt löser sig på bästa sett.

Pejl är bra grejjer.

Publicerat
  • Författare

Brukar ju inte behöva pejl på dessa hunddjur <_< Ägaren trodde ffa att det var lugnt, Lasse är tydligen av den åsikten att hjort och rå kan behöva..väldigt.. mycket motion tidvis :blink: Alt att Lasse fått sniff på en av två skammade grisar och hängt på där. Då tror jag inte han släpper förrän han antingen blivit mulad själv, själv mulat grisen eller eftersöksteam kommer ikapp.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

En av två skammade avlivade, ingen Labbe med där. Den andra har en jycke jagat 1,2 mil tydligen nu.. <_<

Mvh!

Publicerat

Hoppas det löser sig! Så j-la dålig stil av passkyttar att bara lämna när de behagar o lämna skitgörat åt det som slitit hela dagen med att få fram vilt :angry: Har oxå varit med om sådana situationer och man blir bara så j-la less...

Som sagt hoppas jycken hittas oskadd.

Publicerat

Får ju ont i magen av denna läsning! :( hoppas verkligen det löser sig!

Publicerat

Hunden är tebax enligt fejjan!

Vet att folk var oroliga så jag skrev det här i stället för att vänta på Hippen :blush:

Publicerat

Mild protest på delar av den historiebeskrivningen, Hippen...

Hustrun hade personaljakt idag och i sista såten drog Lasse Labrador. Min gissning är att han dragit efter en påskjuten gris men jag vet inte. Han har varit borta sedan 15.15-tiden.

De håller på med ett eftersök på en skadad gris och förhoppningsvis så är Lasse där men vi vet inte. I värsta fall så har han gett sig på den skammade grisen och blivit illa tilltygad, nassar i Januari är inte snälla som bekant. Lasse är dessutom en hyggligt skarp jycke som mycket väl kan tänka sig att fimpa en gris själv skulle jag tro.

Nötter!

Någon som svänger förbi på väg 223 så borde han vara där i krokarna.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Köper det Fredrik, se det som ett uttryck för min frustration enbart.

Madeleine var grymt tacksam mot kollegorna, hon hade fått pizza, fika, sällskap, ett gäng var ute och letade och man mobiliserade även ett gäng som skulle givit sig ut idag om Lasse inte återkommit.

Så mitt gnäll här ovan är inte relevant! Frustrerad över att M vart själv i skogen i en halvtimme och att man själv satt 20 mil bort utan att kunna göra något. Hon hade kraftigt support från kollegorna och var efteråt enormt tacksam för detta!

Och Tack Wiz för att du gick in och skrev att han var åter, går aldrig in på forumet via mobilen för det är bara rörigt och jobbigt.

Mvh!

Publicerat

np, inser att det nog kändes ensamt där en stund medan de olika delarna styrdes upp så gott det gick. Och jävligt skönt att det ordnade sig så bra!