Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Wish me luck! =P

Featured Replies

Publicerat

Ska ut ikväll/inatt på att vaka gris......hoppas på att få se något trotts att ha kammat noll dom gånger man har blivit bjuden att hänga med.....

Publicerat

Skitjakt ;)

Publicerat

Ska ut ikväll/inatt på att vaka gris......hoppas på att få se något trotts att ha kammat noll dom gånger man har blivit bjuden att hänga med.....

ja skitjakt på dig :D
Publicerat

ja skitjakt på dig :D

Publicerat

Ha en riktig skitjakt på dig :-)

Publicerat

Hur gick det?

Publicerat

Ja blev det någon gris?

Publicerat
  • Författare

Blev verkligen skitjakt......var ute vid marken strax innan kl. 01:00......nysnö på marken, dock ingen fullmåne men det visste vi innan, går ut till tornen, har radio med oss för att kunna hålla kontakten (obs, ej för att snacka skit under passets gång ;) )......tornet jag sitter i har tak, vilket var välkommet då det lät som det småregnade mot löven i skogen.

I ögonvrån på höger sida ser man toppen på en radiomast över grantopparna långt i fjärran.....sitter knäpptyst och spejar....låter peltorlurarna göra grovjobbet och lyssnar efter ljud som tyder på gris.....tunnan syns 50 meter rakt ut, ser inte ut som gris har varit framme tidigare idag....efter en timme börjar det blåsa lite......efter en stund börjar det bli blött på ryggslutet.....hmmm.....nåja, fryser inte så sitter kvar, vill ju inte verka gnällig när man är medbjuden på grisjakt, hehehe :P .....radiotornet syns inte längre.....börjar kännas väldigt mulet......när klockan 02:45 knastrar det till i radion....."har du hört eller sett något?".....svarar "nej det har varit dödstyst här sen jag satte mig"......får svaret tillbaka "tror vi kan skita i detta nu", när jag tänder ficklampan så ser jag varför det har varit halvskumt......värsta snöstormen! :blink: Stora snöflingor på 1-2 cm, en vägg med bara snö oavsett var man lyser....tar mig mot stora vägen där bilen väntar......allt blir en möda.....plundra bössan, packa ner utrustningen.....den lilla stunden det tar räcker för att man ser ut som en snögubbe! :D

Nåja.....när man väl var hemma vid kl. 05 svepte jag in den stackars bössan i ett gammalt lakan och ett badlakan och bädda ner mig själv efter det....visst ingen gris, men tur va kanske det med det vädret! :lol:

Nåja kommer fler gånger.....

God Jakt!