Publicerat Januari 19, 201214 yr Jag är en -56. Ni vet Ingmar Stenmark, Björn Borg, Linda Haglund och jag. Heter Thomas Larsson som ni nog förstår. Bor i Västmanland. Arbetar som gårdsmästare på ett störe lantbruk. Har en jagande fru och två ungar som är totalt ointreserade av jakt ( vet ej vad jag jort för fel med barnen där? ). Startade med jakt i Kanada när jag var 16 år. Flyttade hem igen efter nåt år. Mit yrke har altid varit en fördel när det gält jakt. På mitt nuvarande jobb hade jag ca 12000 ha att jaga på när jag började 1988. En hel del representations jakter för industri folk in gick mer eller mindre i jobbet. Men sedan när det var klart fick man jaga hur mycket man kunde och hade tid med på marken jakt säsongen ut. Arealen har minskat en del på senare år. Går nu mer också som hundförare på godsjakter och jaktlag i sörmland och västmanland. Briner för jakt på klövvilt, men jagar gärna duva och sjöfågel eller vad jakttabelen säger. Har gått mycket på eftersök både jakt och trafik, men slutade med trafikeftersöken när den nya orginasionen började. Det är inte helt fel att få sova på nätterna i bland :-) Har nu en flock med Wachtlar, tre för till fället. Men har gått med drever, tax, stövare, golden, gråhund och springer spaniel. Jag uppskattar en välutbildad och tränad jakt hund, ras har inte så stor betydelse.Men det är inte svårt att få stå päls av en riktigt bra stövare, älghund eller kortdrivare. Nu har jag fått den tokiga tanken i skallen sedan några år till baks, att försöka få till den kompleta Wachteln?? Kortdrivare, apportör och eftersökshund allt i ett, går det? Provar också på att dilla i andra wahtelhunds ägare att jag kan något om ämnet :-) Försöker också hina med att vara viltspårs domare. Vapen... anser jag bara vara ett arbets redskap, så det är väll inte några värsting grejer med gravyr och sånt. Men skåpet är nog fullt nu ;-( .....tycker polisen. Ja det var väl det hela i grova drag........ I fall bokstäverna komer lite konstigt beror det