Publicerat Januari 20, 201214 yr Hej, jag har nu köpt en "ny" hagelbössa, Fabarm Axis Light cal 20/76. Nu skulle jag vilja ha något tips på ammo, den är tänkt till ripjakten och lite duvjakt. Läste ett test att Fabarms pipor/choker inte gav så bra träffbilder med filtförladdningar. MvH HasseG.
Publicerat Januari 20, 201214 yr jag köpte RIO 28 gr 6or för 1.99 kr smällen funkar till all fågeljakt samt skjuter lerduvor med dom för hittar då inte billigare lerduveskott.. (torsbohandeks har dom och men om du har nån jaktbutik som är med i jaguargruppen ber man bra dom ta hem från torsbo som jag gjorde)
Publicerat Januari 20, 201214 yr Författare Tack för tipset. Närmaste jaguaraffär är nog Svante Nilsson i Uppsala. Nån med fler ideer? HasseG
Publicerat Januari 20, 201214 yr tja som ovannämda så rio, Jag skjuter mycket med dom och trivs riktigt bra med den patronen. Bra prestanda till min jakt men jag får inte tag på klenare än 5or! Så det pangar jag iprincip allt med. Från gås till duva. Känns riktigt over kill när man tagit en duva på typ 15 med fullchoke.... Edit. Kom på att jag skjuter en del med winchester super speed 32 grams 5or där med. Dom funkar bra till sjöfågel jakten och gås. Brukar av någon anledning inte köra rio på sjöfågel men det funkar även perfekt. Vill ha lite mera hagel där. Winchester funkar iaf bra i min bössa. Köpte ju som jag nämnde i en annan tråd lite gyttorp också. Har ännu inte hunnit testat. Är hos mamma min i stan vilket är aptråkigt. Men på söndag efter harjakten ska det testas lite träffbilder. Har även några askar gafab jakt 20/67.5 dom är lite mitt i raden tycker jag. Har även rottweil magnum, och så nån tunet magnum som är värdelös. Sköt ett rådjur med den patronen här tidigare i höstas och jag hittade inte ett hagel när jag flådde. Men sen så hade ett gått in i hjärnan så den dog Tänker aldrig mera använda den patronen. Hann inte med ett test innan jag använde dom blev köpta på fredagen och jakt på lördag morgon. Sedan testade jag dom. Aldrig mera tunet. Kanske man kan panga upp dom nåt annat typ mårdhund inom 5 m Rottweil slår tätt som bara fasen.