Publicerat Januari 20, 201214 yr När arbetsmoralen sviker såhär på fredag eftermiddag tänkte jag ta tag i detta med att presentera sig... 24 år, bosatt i Göteborg och nybliven jägare tillsammans med min sambo. Har en svärfar som jagat i 20 år och ibland undrar jag hur jag kunnat stå emot jaktsnacket såpass länge som jag gjort.. Nu är examen i alla fall gjord och vapen står i skåpet därhemma och det enda jag ångrar är att jag inte gjort detta tidigare.. Som ung och nybliven jägare är det svårt att komma med i jaktlag eller få arrendera mark men jag har turen att få åka lite snålskjuts på svärfar som har medlem i ett par lag. Vanligtvis går jag som hundförare med min Kh Vorsteh, som vi hämtade i somras. Hon är nu 1 år gammal och med intensiv träning är hon nu injagad på fågel men jag släpper henne på rå, räv, hare etc. då hon driver med skall - hon har också ställt älg för mig. Jag har i alla fall skjutit lite fågel samt en bock i augusti. I morgon blir det återigen rådjursjakt och med lite tur kanske det blir jag som får skjuta för min hund och inte någon annan Första toppfågeljakten är också inbokad och jag åker på torsdag till Värmland för att prova på detta.... Arbetar med rekrytering och bemanning som innefattar allt från införsäljning till leverans. Trevlig helg och skitjakt på er!
Publicerat Januari 20, 201214 yr Välkommen, Visst undrar man varför man väntade så länge på att börja jaga. Men bättre sen en aldrig.