Publicerat Januari 20, 201214 yr Är det någon som har använt denna väst.Har tänkt att köpa en sådan väst.Det jag undrar över är hur mycket det påverkar hundens rörelseförmåga.
Publicerat Januari 20, 201214 yr Fick hem en i dag som tyvär var för stor :-( (lång) till min gråwachtel.....
Publicerat Januari 21, 201214 yr Har oxå funderat på deras väst, jag har sätt den en gång på en spaniel, den verkade inte ha några problem med rörelseförmågan
Publicerat Januari 21, 201214 yr Min är till salu för 1500kr om någon är intresserad (jaktsidanpris =)) Då den inte passar.
Publicerat Januari 23, 201214 yr Hej alpländare jag köpte en till min alpländartik men hon tappar mycket i rörlighet så den används ej skulle det bli så att hon blir skadad så kommer jag att investera i en annan väst vilken vet jag ej nu . Än så länge har hon klarat sig utan skador får hoppas att det förblir så.
Publicerat April 30, 201214 yr Jag har funderat på väst till hunden, när jag tittade runt på vad som finns så läste jag ett inlägg om att västen kan göra så hunden blir mer på, då den märker att den har skydd...är det någon som har någon vetskap i och kring detta, sedan får Ni gärna komma med förslag på bra väst, det är en wachtel/Vorsteh ser ut som en långhårig Vorsteh och har samma mått.
Publicerat Augusti 1, 201213 yr Jag var på agusa idag med min jaktterrier. Eftersom de hade väst att låna så passade jag på att prova för att se hur hunden påerkades. Det är givetvis väldigt individuellt men Zorro cktes inte hindras av protectorvästen. Pron är lite tyngre men jag tror inte den skulle vara hinder heller. Blir förmodligen till att köpa en sådan.
Publicerat Augusti 2, 201213 yr Jag har den gamla varianten av protector västen men min blandras spets rör sig precis lika bra med den på som utan fast då har ja tränat med väst sen hon va valp. Vet inte om de kan ha någon inverkan.
Publicerat Augusti 25, 201213 yr Håller med dig fullständigt larsB. Har en alpländare som jag satt på en protector & denna väst tycker jag nog passar större hundar, min blev väldigt klumpig i vändningar som är hans fördel. Tycker att protectorn är riktigt bra skydd/stopp i ..nästan för bra. Hunden ska naturligt klara sig men det ska kännas att gå i klinch med en gris så han lär sig att hålla respekt & avstånd. Har tittat på thams väst lätt smidig men priset ligger högt skulle vilja upp gradera den med skydd för skotten, son protectorn!!