Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Taktisk Quad -Stock

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Som student är det ganska knakigt i kassan när det gäller skytte - jag vill nämnligen gärna börja skjuta lite taktiskt men har insett att ett pris på runt 6 kr/skott inte är överkomligt. Jag har en Quad i 22LR, och ser nu möjligheten att kunna skjuta i princip gratis med billig ammunition. Själva Quaden i sig skjuter som vilken annan Quad som helst - dvs över min egen förmåga. Det enda jag egentligen har att klaga över är slutstycksknoppen (kan enkelt bytas ut billigt - har jag sett på Snipershide) och kolven. Jag har plastkolven (Heavy Barrell) och den är väl inte direkt anpassad för liggande skytte. Jag har VÄLDIGT svårt att ligga och skjuta komfortabelt med den. Så därför:

Jag funderar på att köpa en taktisk kolv och därmed få en bössa som är billig i drift och som ger mig möjlighet att utvecklas som skytt. Alternativen jag sett är antingen en McMillan A-series (A5 kan inpassas) eller en Manner. Vilken tror ni är att föredra? Jag har inga erfarenheter av någon av dem (har dock en McMillan "original" på min älgstudsare). Ser denna bössa som min primära taktiska bössa under 2-3 år - fastnar intresset inhandlas en långhållsrigg senare.

Kolvarna:

http://www.mcmfamily.com/mcmillan-stocks-tactical-stock-list.php

http://mannerstocks.com/tikka-t3-sako-q22/

Mannern är nog smart på så sätt att den är "fullstor" - ser i alla fall ut som det på beskrivningen (köper antagligen tung version för att efterlikna ett större gevär). T3 stocken är även den likadan - och en T3 kanske framtiden har i sitt sköte.

Tankar och reflektioner som hjälper mig uppskattas!

Mvh

Anton

Publicerat

Är de int bättre att köpa mannerskolven som redan är gjord efter quaden då? Jag gilla då dem mannerkolvar jag hanterat

Publicerat
  • Författare

Jo, det är väl min tanke också. Men utan tidigare kunskaper vet jag inte vilken som är att föredra - eller är de (McM, Manner) likvärda? Bör man lägga till justerbart kindstöd - eller är kammen hög från fabrik?