Publicerat Januari 21, 201214 yr För första gtången på mycket länge så är jag toksugen på en vanlig fabriksbössa i denna myyycket intresanta kaliber /Mike http://www.hornady.com/store/Superformance-Varmint-NewAmmo
Publicerat Januari 21, 201214 yr Shit, detta är stort, MEGASTORT...... Mike vill ha en fabriksbössa Riktigt bra sting i den om den har en kulbana som är i stort sett identisk med 55Gr i 223, jag kan förstå att du blir nyfiken.
Publicerat Januari 21, 201214 yr Kulbana ja men avdriften lär diffa en del. Men nog gav de ett habegär!!!!
Publicerat Januari 21, 201214 yr Vindavdriften blir nog lite jäkligare men helt klart en kul sak om man kan avvara en plats i skåpet för en ren varmintbössa.
Publicerat Januari 21, 201214 yr Old news Kul att de blåste ur hylsan och inte bara neckade ner Skickat från TappadTolk
Publicerat Januari 21, 201214 yr Trevlig liten sak Visst blir vindavdriften rätt stor men som alltid beror det på vilken kula man använder 37gr. Berger har BC.348 det skulle göra den till en rolig liten långskjutare.
Publicerat Januari 21, 201214 yr Skulle sååå gärna få en förklaring till den kommentaren Bigger is better = Gay eller? Vet inte vad jag ska dra för liknelser mellan dig o den kommentaren isf *ASG*
Publicerat Januari 21, 201214 yr Hur tunga kular kan tänkas vara ok i denna kaliber? O vilken klasstilldelning har den fått? Har alltid varit sugen på hornet men detta kanske kan vara de jag sökt. Kanske de rent av kommer en pipbytare .22hornet/.17hornet. Då står jag först i kön att byta ut 455an
Publicerat Januari 21, 201214 yr någon får gärna köpa min 22 hornet som är påväg in för ett projekt behöver tyvärr pengarna till o fixa bruksbilen men annars hade jag faktiskt småplaner på att bygge en 17 hornet. grym liten sak de där
Publicerat Januari 22, 201214 yr Författare .Kanske de rent av kommer en pipbytare .22hornet/.17hornet. Precis vad jag funderar på,min Ruger 77/22 i 22 hornet är ju färdig för kalibern Kanske läge för en switch barrel ska bara få tag i en brotch! /Mike
Publicerat November 19, 201312 yr Vilka tillverkare kommer att ta sig an kalibern? Vilken klass hamnar den? Fundera på en 17 hmr men den här lockar mer:-) S.
Publicerat November 19, 201312 yr Spontant känns det som att det inte kommer att bli fler än de vanliga misstänkta, dvs Marlin, Savage och kanske Rem alt Ruger, en Ruger hornet vore mycket bra som bas. Sanningen är nog den att med den rådande bristen på allt i USA, även om det varierar från dag till dag är det svårt med nya kalibrar. /Christian
Publicerat November 19, 201312 yr Författare Detta är en populär post. Sannolikt. Den svenska klassindelningen är inte direkt kompatibel med produktutveckling /Mike
Publicerat November 20, 201312 yr Det kanske är gammal skåpmat men jag såg att ytterligare en ny kaliber 17. är på G. 17wsm (Winchester Super Magnum). En rimfire med 22hornet prestanda på papperet iaf. Ska bli intressant att se vilka av dessa 17 kalibrar som finns kvar på marknaden om ett par år