Publicerat Januari 22, 201214 yr Nu var det drygt 2 månader sedan första bocken fall, och tänkte att det var dags att fästa skallen på skölden som jag inhandlade igår. Skallen är kokad och blekt, och ska bara skruvas fast på skölden. Men var tusan bör man skruva? Har funderat på olika "ställen" men skruvar jag där jag tänkt, så kommer ju skruvarna att synas genom ögonhålan. Jag ställer därmed frågan - var skruvad man i skallen? Bifogar bild, och skulle vara MYCKET tacksam om någon vänlig själ skulle kunna markera på bilden i typ Paint var man sätter skruven (jag antar att man skruvar från baksidan av skölden in i själva benet). Skruv och borr har jag redo - nu ska hornet upp på väggen
Publicerat Januari 22, 201214 yr Jag är ingen mästare på detta men där ögonhålorna möts så brukar jag sikta, mäta och borra i skölden och förborra litet hål i den `klack´ som ligger mot skölden när du bara provlägger den där. Det har funkat bra för mig men var nogrann när du mäter och lägg lite snabblim eller dylikt på skruven så blir det säkert bra.
Publicerat Januari 22, 201214 yr Författare Nu ser jag att det sitter lite snett - fixat i fall ni undrar