Publicerat Januari 22, 201214 yr Författare Hej, jag är 14år och hade tänkt att ta jägarexamen i vår, och det jag undra va om man får uppsiktsjaga om man är 14 och har jägarexamen?
Publicerat Januari 22, 201214 yr Hej, jag är 14år och hade tänkt att ta jägarexamen i vår, och det jag undra va om man får uppsiktsjaga om man är 14 och har jägarexamen? Du får väl följa med bara och titta på. Från 15 går det bättre. http://www.jagareforbundet.se/Jagarexamen/Bra-att-veta-om-Jagarexamen/Hur-fungerar-uppsiktsjakt/
Publicerat Januari 22, 201214 yr Se det som en extra period när du kan, likt en tvättsvamp, suga åt dig så mycket information och erfarenhet att när du väl får bära bössan själv så har du lite mer "kött på benen"! Man kan tycka att man lär sig att jaga på fem minuter men jag lär mig fortfarande hela tiden och den som säger att han är fullärd ljuger så det sjunger om det!
Publicerat Januari 23, 201214 yr Författare Och kanske träna lite skytte, man vill ju inte skadeskjuta djuren