Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ltl acorn MMS, Telia och Android telefon

Featured Replies

Publicerat

Har en Ltl acorn och lyckas inte få mms till telefonen eller emailen. Kan ni hjälpa mig?

Jag har en HTC sensation, Android, med Telia abonnemang o Telia kontantkort i kameran.

Publicerat

vilka inställningar skriver du in i confen?, gör du det via dator eller direkt i kameran ?

Dom är lite kinkiga ibland, jag använder datorn när jag gör det & lägger in denna info, du måste spara ner infon från programmer direkt på sdkortet när det sitter i kameran.

Sen sätter du på kameran men sätt på den på gsmmodulen först sen startat du den...funkar för mig iaf :)

ad3201263808P3023.jpg

Publicerat
  • Författare

Tack, ska prova det. Körde sist via programmet som kom på cdskivan. Ser redan att jag har nåt som skiljer från dina inställningar. Blir till att prova imorgon igen.

Köpte du din i Sverige eller beställde själv utifrån?

Publicerat
  • Författare

Har du suddat rutorna account och password eller de behövs inte fyllas i?

Publicerat

Har du suddat rutorna account och password eller de behövs inte fyllas i?

De behövs inte på svenska operatörer.

Publicerat
  • Författare

Ingen lycka än. Står Telia i kameran så simkortet måste ju vara ok. Kamerainställningarna gick också in.

Hur skriver ni in telefonnumret? 0708 xxx xxx eller med +46 eller nåt?

Publicerat

jag skriver 4670 och sen numret

Publicerat
  • Författare

Skriv in telenr. som ovan skrev och identisk info i mmsprogrammet som man ser på bilden uppe i tråden.

Det ger ett felmeddelande som uppmanar kontrollera så nummret och emailen är korrekt.För övrigt så är kontantkortet utan pinkod och har mottagit mms inställningar genom att skicka en kod till Telia.

• 11 months later...
Publicerat

jag skriver 4670 och sen numret

hej!

Jag har en acorn 6210MG och har en fråga till dig som verkar insatt.

Nu har jag kollat en jäkla massa forumtrådar ang detta med mms inställningarna, tycker att jag har gjort rätt men det är lögn i fan o få det att fungera.

Den hittar i alla fall simmet och det står telia med röd text och det är full mottagning. Ställer den på on och den tar bilder som hamnar i mappen mms men den skickar inget till telefonen.

Jag har testat att skicka sms med detta simkortet i den telefonen jag hade när jag aktiverade det och det funkar fint att skicka sms till det också.

va fasen har jag gjort för fel.

vad ska det stå i Phone or Email rutorna?

/Rogge

/Rogge

Publicerat

är simkortet aktiverat i en mobil innan?

-Carl på sin galaxy

Publicerat

Japp, både mms och surf. Har dock inte gjort några gprs inställningar i kameran...

• 5 months later...
Publicerat

Jag har precis samma problem som er! Fick ni till det tillslut? Har bar ni er åt?

Publicerat

mms är enkelt att få till.

Dubbelkolla först att det man kan skicka mms från telefon med det simkortet.

MMS lämpar sig bara för att skicka just mms till telefon, (billigt)

Om du skickar mms till mail, kommer det att kosta 1.99/mail

Gprs använder du för att skicka till mail, om du har surf aktiverat.

Min 6210mm klarar inte att skicka mail via gprs pga någon bugg. Acorn håller tydligen på att rodda i det problemet, så funkar det inte kan det vara så att du har en som inte klarar vad den lovar.

Kräver tydligen bra mottagning (mer än 3 streck), men det kanske inte hjälper med bara det heller.

Publicerat

Tror de inte kommer släppa ny firmware för de kameror som inte klarade av att skicka via GPRS med den nya modulen. Osäker om de fick byta modul igen eller om det är säljknep..

Publicerat

De va som fan!

• 1 month later...
Publicerat

Telia i röd text och ett sort M nere i hörnet efter tappade inställningar vid batteribyte

skickar inga bilder. innan så stod telia med grön text så fint så.

fasen är felet?

/R

Publicerat

Står inte M för MMS och G för GPRS? Kommer inte ihåg riktigt nu. Har aldrig heller sett att det varit med grön text?