Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lodjurstilldelningen mellansverige klar 2012

Featured Replies

Publicerat

Gävleborg - 3.

Dalarna (renskötselområdet) - 2.

Uppsala - 14.

Värmland - 7.

Västmanland - 5.

Örebro - 2 djur

Stockholm (norr om Mälaren) - 2

Västra Götaland- 2

Vad ska man säga bedrövligt?

Publicerat

Var 2 mer än vad jag trodd vi skulle få iaf.

Sent from my ST17i using Tapatalk

Publicerat

Fortfarande hängslen och livrem som används enligt mig.

När kan man förvänta sig att lst tar beslut om fördelningen inom länen?

Publicerat

3st i Gävleborg...vilket jävla skämt..

Dom kan ta sin rovdjurspolitik och stoppa rätt upp i pastejköket på sig själva för min del.

Publicerat

Pinsamt :(

Publicerat

Jag håller till ca 1 mil från Västmanland i Dalarna vi har nog aldrig sett så mycket lo spår som iår. Vår hundförare hade katt på 20 m 2 ggr under älgjakten samt OBS av mamma med 2 ungar på våra drygt 1400 ha. Helt sjukt att vi inte får ett enda djur.

Publicerat
  • Författare

Jag håller till ca 1 mil från Västmanland i Dalarna vi har nog aldrig sett så mycket lo spår som iår. Vår hundförare hade katt på 20 m 2 ggr under älgjakten samt OBS av mamma med 2 ungar på våra drygt 1400 ha. Helt sjukt att vi inte får ett enda djur.

Samma här ! det kryllar med lo.
Publicerat

Samma här ! det kryllar med lo.

...och jag har bott i drygt 22 år i Kalix och jag har inte ens sett ett enda spår av en stor kisse.

Publicerat

Jag såg tilldelningen redan den 16'e på rovdjursföreningen hemsida. http://www.rovdjur.s...nuID=9&oid=3214

Svart på vitt att de får förhandsinfo från NVV :angry:

Det, plus den klockrena ledaren i senaste svensk jakt inger verkligen förtroende för vårat verk.

Publicerat

Stockholm +1 eller? Har för mig att det bara var ett förra året. Kan ha fel förstås men om det stämmer är det ju för fan ökning med 100 prollar!!! Det är ju för fan skitmycket juh... Jag är jätteglad...

... Eller...? :angry:

Jävla trams. Bara hos oss är det alldeles för gott om dom små gullefisarna.

Kan inte hata lodjuren för det dom är men det är ju vansinnigt tråkigt att det får så stora konsekvenser så fort dom visar sig. Trist.

//F

Publicerat

Vart längs gränsen jagar du? Jag jagar på västmanländska sidan av gränsen vid malingsbo.

Västmanland fick väl -1 om jag inte minns fel hade vi 6 st förra året. Hursom är det löjligt lite öht.

Publicerat

Det här är mellan Sala och Avesta kan man väl säga. Egentligen stör det mig inte att vi har lite katt på marken dom är rätt häftiga men just nu har vi väldigt mycket katt och det märks rätt fort på rådjuren. Vi borde i alla fall få jaga någon tycker jag. Lite off topic men i veckan var lst här och spårade varg, tydligen hade dom sett spår av revirmarkering så snart är det väl dags att leta ny mark. Det konstiga är att endast vi i kretsen har fått info inget på lst hemsida.

Publicerat

Jag såg tilldelningen redan den 16'e på rovdjursföreningen hemsida. http://www.rovdjur.s...nuID=9&oid=3214

Svart på vitt att de får förhandsinfo från NVV :angry:

Det, plus den klockrena ledaren i senaste svensk jakt inger verkligen förtroende för vårat verk.

Bingo o grattis!

Man undrar vem som styr vem, men politiker verkar knappast hålla i annat än vallöften! kan lova att han kör en Persson och går in fullt till 2013 o 2014 för att det är valår!

Publicerat

Ingen ide att hålla på med rovdjursobs och spårning.....

Det kan naturvårdsverket sköta i samarbete m rovdjursföreningen och naturskyddsföreningen.

Dom verkar ju ha samma intresse. :angry:

Publicerat

Ja dä va inte mycket att hänga i granen. 7st dä borde vi få ta i södra delarna och lika många till i norra delarna av värmland.

Har ju varit dåligt med snö i år men förra vintern hade vi riktigt gott om katter på marken.