Publicerat Januari 26, 201214 yr FX Verminator! är det ett bra gevär eller ser det bara roligt ut? Jag är intresserad av ett sådant men bara om det är bra tryck och precision i det, finns det någon som har provat ett?? Det ska tydligen vara lätt att ändra kraften i det, en spak från licens till icke licens verkar vara väl lätt är det så?? om man ska ha en trycktank (dyktank eller liknande) att fylla det med vad behövs för att få det att funka? adapter? Tacksam för lite info!
Publicerat Januari 26, 201214 yr Det är samma pipor i alla Fx så den borde nog fungera. Du behöver ett sk fyllkit, en slang med en manometer och en kran typ som du monterar på dyktuben. Kostar 1200 fritt ur minnet. Mvh!
Publicerat Januari 26, 201214 yr Utöver vad Hipp skriver, noterade ju en slik rigg till salu, icke angiven plats, det man bör tänka på är att den är högljudd som tusan för skytten om man inte har en shroud på den, vad en sådan är får du googla upp, men det är i varje fall kåpläge för att puffa mycket med en sån där. Oavsett är även jag sugen, som alltid på en slik o undrar nog kanske om jag endera dagen blir rik om jag inte skall ha en. /Christian
Publicerat Januari 26, 201214 yr Författare Utöver vad Hipp skriver, noterade ju en slik rigg till salu, icke angiven plats, det man bör tänka på är att den är högljudd som tusan för skytten om man inte har en shroud på den, vad en sådan är får du googla upp, men det är i varje fall kåpläge för att puffa mycket med en sån där. Oavsett är även jag sugen, som alltid på en slik o undrar nog kanske om jag endera dagen blir rik om jag inte skall ha en. /Christian Jag har läst lite om shroud men funkar inte det som en dämpare? läste att 25 joule är vad den klarar av i originalskick! Behöver man mer eller är det gott och väl tillräckligt även för jakt?
Publicerat Januari 26, 201214 yr Jag är helt övertygad om att det räcker långt, med så pass mycket energi, shroud är en omskrivning för dämp med en oklar laglighet, i varje fall har ingen kommit att lagföras för det så vitt jag vet. /Christian
Publicerat Januari 26, 201214 yr Jag bör flagga upp för att dom kan läcka lite i kopplingen mellan kolvtanken och främre tanken. Men annars en riktigt smidig trevlig bössa!
Publicerat Januari 27, 201214 yr Författare Vet ni om modellen har ändrats sedan den kom ut på marknaden?
Publicerat Januari 27, 201214 yr Författare Det blev visst affär Har jag gått och blivit en shopoholic :ph34r: Det räcker väl egentligen med en sådan i familjen jag måste be Sambon sluta nätshoppa :lol:
Publicerat Januari 28, 201214 yr Författare Jag är helt övertygad om att det räcker långt, med så pass mycket energi, shroud är en omskrivning för dämp med en oklar laglighet, i varje fall har ingen kommit att lagföras för det så vitt jag vet. /Christian Shroud frågan löste sig på bästa sätt vid inköpet
Publicerat September 18, 201213 yr Författare Jag tog med Verminatorn till jobbet idag Vi radade upp sockerbitar på 45m avstånd och hade lite nöjesskytte i fabrikshallen på rasten, det är kul att se att det faktiskt är helt nya killar (på vapen alltså) som kan lyckas få in en puffträff på det avståndet Medan vissa inte ens kan träffa väggen bakom! De som är jaktkollegor vågade inte ens prova i rädsla att bli utklassade av ``pöbeln´´ Svvaagt tycker jag