Publicerat Maj 9, 200619 yr Hej har börjat att fylla på saltstenarna ser att hälge har mumsat bra med salt så det verkar finnas älg och rådjur och harar : det är en underbar tid nu för vårat vilt. hur har ni det i era marker,pojkarochflickor ;D MVH.LO:johansson
Publicerat Maj 9, 200619 yr Jag har satt ut nästan alla saltstenar med faktiskt bara nåt enstaka spår, då älg...
Publicerat Maj 10, 200619 yr . under min saltsten så är det nån som har ätit av jorden . viken har ätat av jorden ???????????????
Publicerat Maj 10, 200619 yr Ska sätta upp sten igen men det blir väl inte riktigt ännu efter som att jag har en bit upp till marken .... men det lär väl vara som vanligt en massa spår åt alla håll o kanter
Publicerat Maj 11, 200619 yr Vet att hästar äter jord ibland för matsmältningen så jag antar att det gäller för älg och rådjur också. mvh Dard
Publicerat Maj 11, 200619 yr I usa säljs "deer dynamite" det är någon sorts mineral vätska som hälls på marken. Hjortarna slickar upp den uppblandade jorden.Och det kan bli ganska stora gropar. /Ulban
Publicerat Maj 11, 200619 yr Det är redan gjort Med hjälp av skoter kör vi alltid ut stenarna till sina pålar i slutet av april. Sedan brukar vi sätta nya när de gamla smält någongång under sommaren.
Publicerat Augusti 23, 200619 yr Har stenar ute året runt, men de brukar bli ner-rivna, skulle gissa på stortjurn
Publicerat Augusti 23, 200619 yr Det är redan gjort Med hjälp av skoter kör vi alltid ut stenarna till sina pålar i slutet av april. Sedan brukar vi sätta nya när de gamla smält någongång under sommaren. Håller med Dig. Det är gjort under skotersäsongen redan.