Publicerat Januari 26, 201214 yr Hej Då jag bor utomlands förvarar jag mina vapen i farsans vapenskåp. Fysisk plats finns för nåt till men hur det är med licensen vet jag inte. Såklart, fråga polisen borde resultera i snabbt svar, men vapenhandläggaren var bara tillgänglig på mail, dvs. svar dröjer.. Och hur funkar egentligen det där "vapenpoängsystemet"? Idag förvaras där: 2 klass 1:or, bock/pump/h-auto-hagel och en 22:a. Jag vill knöka in en klass 2:a.. Borde gå bra va?
Publicerat Januari 26, 201214 yr Jag får det till 2 st klass 1, 3 st hagel och en klass 4 vilket ger en summa av 6 st vapen. Är du inte yrkesjägare med skriftligt behov av ytterligare vapen är du helt rökt. Din enda chans är att sälja en av de andra innan du funderar på en klass 2 bössa. Att bössorna står på dig utgick jag från... Står samtliga på din far gäller samma som jag skrev ovan.
Publicerat Januari 26, 201214 yr Författare Tack för svar! 2 på mig resten på honom, MEN han måste ju godkännas som förvarare av mina vapen utöver hans egna dvs. att hans kvot kanske blir fylld..?
Publicerat Januari 27, 201214 yr Jag tror det är 20 poäng som får förvaras i ett hushåll, ett gevär är en poäng, så det borde inte vara några problem..
Publicerat Januari 27, 201214 yr Japp, 20 poäng sedan krävs Grade 3 skåp. Kanske... Tillståndsmyndigheterna gör i vanlig ordning litet olika. Under 20 inga problem hur som.
Publicerat Januari 31, 201214 yr Och som sagt måste du ha tillstånd att förvara dina vapen hos din far - annars blir det problem.