Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

X-die

Featured Replies

Publicerat

Finns det någon på forumet som behärskar el. kan en del om den biten? Detta har med hylsorna att göra och desslivlängd bl. a. att göra. Jag vet så mycket att det behövs i a f en del till åt det ordinarie laddverktyget. Om inte annat så kan jag tipsa Er som håller på med handladdning om dessa länkar nedan som finns på ett annat forum.

http://forum.robsoft.nu/search.php?mode=results

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få i detta ämne!

:D ???

Publicerat

X-die är vell inget man riktigt behöver, dess tanke är typ att slippa längd justera hylsan lika ofta som vanligt (alltså ett kalibrerings v-tyg som pressar hylsan till rätt längd och hur bra det igentligen är vet jag inte ) , men mässingen måste ju vid något tillfälle längdjusteras ändå tycker man och kan man vanligtvis skjuta en hylsa en ca:10-20ggr med det vanliga tillvägagångs sättet så tycker jag att det är helt ok och X-die klarar man sig så väll utan, och det har ju funnis ett X-antal år nu och vad jag vet så är det inte så specielt mycket sålt i sverige (och det lär ju ALDRIG tillverkas i 8mmRM heller  ;)  ) Ett vanligt FL set och en svarv så ligger man bra till ändå  ;D

• 1 month later...
Publicerat

jag hadde ett i 222, tidigare när jag hade kal, jag tycker att det funkade riktigt bra, men man bör börja med nya hyllsor för bästa resultat  jag omladdade hyllsorna många många gånger fördelen är att man slipper fundera över hyllslängder (alla lika)

bra prec, i min bössa

mvh. samme