Publicerat Januari 27, 201214 yr Klipper in lite från annons från vorstehklubbens hemsida. Jag måste säga att jag tycker parningen verkar intressant. Hade det inte varit för min rätt stora operation i början av mars så hade jag utan tvekan varit en av intressenterna. Särskilt eftersom min hund också härstammar från Nilssons (Nilssons Amor heter min hunds pappa). Jag hoppas att min konvalescens blir snabb och lätt. Då kanske det är värt att ringa och höra om någon fin valp finns över... "Parning genomförd efter SEUCH,FINUCH,INTUCH,SEJCH, Bästa strävhårshane 2010 MÅNZ och under SEJCH, SEUCH Nilssons Holly. Månz och Holly är båda mentalt stabila, sociala och lättdresserade allroundhundar. Båda hundarna används mycket i praktisk jakt och är lugna i hemmiljö. Valpning väntas ske i månadsskiftet feb,mars. Välkommen att ringa för mer info."
Publicerat Februari 1, 201214 yr jag har en valp efter månz och jag är mycket nöjd med den! provat den på gris? skarp?
Publicerat Februari 1, 201214 yr jag bor i luleå så gris är den inte provad på, den är en grym viltfinnare och har skällt i en grävlingsgryt öppning en gång och sprungit bakom en grävling när den var 4a månader så intresset finns, det skjuts räv för månz varje år så skärpan finns på hans sida i alla fall. hon är 10 månader nu så jag har inte kunnat testa dens rovviltsskärpa riktigt än då jag vill skjuta lite fågel för den först..
Publicerat Februari 1, 201214 yr måste låna tråden lite och fråga hur vorteh är att jaga hjort djur med.