Publicerat Januari 28, 201214 yr Hej. Har smugit omkring här från och till och knaprat i mig tips och kunskap. Tänkte att det kanske var läge att presentera mig. Är en positiv amatör i dom flesta avseenden - natur och sjöliv utgör en stor del av mitt liv, har ett fritidshus i Blekinge som tar mycket tid i amspråk. Bestämde vid uppnådda 52 år att ta jaktlicens via kursverksamheten. Inser dock att den enkla delen bestod i att erhålla licensen, desto svårare är det att hitta stadigvarande möjligheter till jakt. Är som Ni förstår ännu helt i avsaknad av ett användbart nätverk vad avser jaktmöjligheter - trots idogt annonserande finns det fortsatt inga möjligheter. Avsaknad av jakttraditioner inom släkt och vänkrets ökar inte precis möjligheterna, men har ännu inte givit upp - skall ge det hela en säsong till sedan får jag rikta mina intressen åt annat håll. Situationen är vad jag förstått vanlig, efter vad jag läst och förstått via Svensk Jakt. Boende i Lund, familjen består av mig själv, hustru, två barn och hunden Loke.
Publicerat Januari 28, 201214 yr Hej och välkommen. Hoppas att du hittar lite jakt så du kan komma igång med dit jagande. Lasse
Publicerat Januari 28, 201214 yr Välkommen, och grattis att ha 'upptäckt' jakten, det blir lätt en livsstil Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Januari 29, 201214 yr hejsan och välkommen hit. jag hade också lite kontakter vad som gäller jakt möjligheter. men det brukar lösa sig