Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

fredriksigge

vart är terriern?

Recommended Posts

fredriksigge

Ja som sagt vart har ni terriern när ni jagar räv med stövare? Dej kan ju bli ganska långt att gå om man har den i bilen. Så jag tänkte det kunde va intresant att höra vart ni har era terriers sitter dom i bilen eller är dom med i pass och i såfall hur löser ni det?

MVH SIGGE.......

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Stoltzen

Har min i bilen, skulle inte funka att ha han med på pass ;-)

Sent from my ST17i using Tapatalk

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
6.5*57r

Iom att jag inte har någon stövare utan enbart terrier blir det att terriern får sitta i bilen tills räven är grytad. Med på passet fungerar inte för mig heller. I regel tar jag nått pass någorlunda nära bilen så man är snabbt iväg till grytet.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
JacobSandström

Tänkte på en sak här. Har hört vissa som använder sina jaktterriers som apporterande hundar. Det låter ju intressant och jag skulle gärna testa apport av duva med min tysk. Själva apporten tror jag inte hade varit problem, det har vi övat en del både på land och vatten med lyckat resultat. MEN hur får man hunden att hålla käften bakom gömslet? I alla fall min Terrier tycker det är astråkigt att sitta still och är helt omöjligt att ha med på pass.

Jag försökte t.o.m. i höstas släppa jycken och själv sätta mig i ett torn i hopp om att han skulle driva fram något. Men efter några halvdana sökrundor satt jycken under tornet och tjööööt för att husse var så tråkig.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Diesel

I bilen, lös med mig (inga drivande egenskaper) eller som på min bild i ryggsäcken.

//Jocke

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
LEHD

Nog går det att andvända terrier som apporterande om man inte är så noga med viltbehandlingen ....

Skickar jag någon av mina killar för att apportera matvilt så ber jag till gudarna att djuret är dött.

Finns det minsta lilla ryckning i djuret så ser de till djuret slutar med sådana dumheter.

Det går ganska bra med änder över vatten men så fort de kommer iland så skall livet skakas ur andkraken.

Det gäller att vara kvick på fötterna & ta apporten så fort som hundfan kravlar iland .

//Lasse D

PS inte var Zacko salig i åminnelse mycket bättre (Tax).

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
marcus.söderlund

Bilen. Som andra säger här så blir hon hysteriskt uttråkad. Skulle räven mot förmodan komma i pass så skulle hon snabbt ändra riktning på denne då hon skulle gallskrika o hugga i luften.

För övrigt samma erfarenheter av er med apportering. Absolut stendöd fågel kanske funkar men skammad löser hon själv. Bra o släppa efter ett kråkjaktspass när man tror man hämtat klart :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.