Publicerat Januari 29, 201214 yr står på pass brevid en liten gran och har en ca 50m åker framför mig och sedan en bilväg i foten av en stor kulle. hör hur hunden får tag i gris och sedan kommer det en gris farandes ut på åkern en bit ifån mig på höger sida, jag går ut från granen och siktar på den.då ser hon mig och viker in mot mig och nu kommer mot mig som ett ånglok. tänkte att hon skulle vika av så jag kunde skjuta men ikke.....det blev ett skallskott som gick ner igenom trynet och in i bogen. då viker hon av och far in en bit i skogen bakom...där hon sedan la sig och dog under en gran.sprang ca 30 meter efter skottet.det var en gylta på ca 45kg..
Publicerat Januari 29, 201214 yr Kul med första grisen! sen är det lika roligt med den man sköt sist!
Publicerat Januari 29, 201214 yr Författare Det blev en liten puls stegring när den svängde och skenande spikrakt mot mig.
Publicerat Januari 29, 201214 yr Författare Kul med första grisen! sen är det lika roligt med den man sköt sist! Sant....
Publicerat Januari 30, 201214 yr Grattis! Finns inget som slår adrenalinet när grisen är på väg rakt mot en
Publicerat Januari 30, 201214 yr Grattis och som en liten kul grej kan jag tillägga att även jag sköt min första gris igår En TJT hittade den i en tät granplantering men lyckades inte få loss den. När sedan en hundförare med en annan TJT anslöt så gick det loss efter 15 min och riktigt bra hundarbete. Jag stod i storskog mellan 2 åkrar och en annan tät granplantering i ryggen och en svacka framför mig. Såg grisen på andra sidan svackan 100 meter komma mot mig men bakom lite sly i backen upp mot mig där jag inte såg valde den att stanna och vänta in hunden lite. Så när hunden var 30 meter bakom satte den fart igen så jag fick den på ca 40 meter rak bredsida och 30-06an med oryx fixade knall fall för en gylta på ca 60 kilo
Publicerat Januari 30, 201214 yr Författare Grattis och som en liten kul grej kan jag tillägga att även jag sköt min första gris igår En TJT hittade den i en tät granplantering men lyckades inte få loss den. När sedan en hundförare med en annan TJT anslöt så gick det loss efter 15 min och riktigt bra hundarbete. Jag stod i storskog mellan 2 åkrar och en annan tät granplantering i ryggen och en svacka framför mig. Såg grisen på andra sidan svackan 100 meter komma mot mig men bakom lite sly i backen upp mot mig där jag inte såg valde den att stanna och vänta in hunden lite. Så när hunden var 30 meter bakom satte den fart igen så jag fick den på ca 40 meter rak bredsida och 30-06an med oryx fixade knall fall för en gylta på ca 60 kilo grattis....min lilla gylta på 45 kg valde ju att skena vidare 30 meter med trasigt tryne och hål i bogen stort som en stor hand efter min 9,3:a
Publicerat Februari 3, 201214 yr Det blev en liten puls stegring när den svängde och skenande spikrakt mot mig. "Den anklagade hävdar att ha avlossat skottet i självförsvar"
Publicerat Februari 3, 201214 yr Författare "Den anklagade hävdar att ha avlossat skottet i självförsvar" nejdå.... sköt tillbaka före innan hon bestämde sig för att springa över mig.