Publicerat Januari 30, 201214 yr Hittade inte någon tråd om detta så jag slänger ut frågan! Jag har inhandlat en FX bössa och undrar vad som är bäst, smidigast. Att det kan bli jobbigt att pumpa upp bössan tror jag säkert men är det värt omaket att åka och fylla dyktuber för att slippa motionen. Till saken hör att jag har tillgång till tuber men inget fyllkitt som kostar i runda slängar 1000:- Pumpen däremot kostar en halv gång till 1600:- men sedan blir jag motionerad och behöver inte åka och fylla tuberna! Hur många fyllningar räcker en dyktank till? Vad kostar det att fylla den? Hur ofta behöver jag ställa mig och motionera om jag väljer pumpen? Tacksam för svar!!
Publicerat Januari 30, 201214 yr Lite svårt att svara på eftersom det beror på kaliber, storlek på tub mm men generellt så skjuter du ca 50 skott innan du behöver fylla på. En dyktub bör klara 30-40 fyllningar.
Publicerat Januari 30, 201214 yr Enligt dem som provat är det faktiskt rejält jobbigt att handpumpa dessa puffare, jag vet ingen som skjuter lite mer volym som inte har tank o kit, men alla som känner mig vet att jag är en lat fn så det kan spela in. /Christian
Publicerat Januari 30, 201214 yr Författare Tackar för svaren! Då går det nog iväg en beställning idag